HUOM!
Keskustelufoorumi ei korvaa lääkäriapua! Kaikki viestit ovat vain käyttäjien omia mielipiteitä. Muutokset hoitosuunnitelmaan on tehtävä aina oman lääkärin kanssa!
Kriisitilanteessa soita Suomen Mielenterveysseuran kriisipuhelimeen 010 195 202 (päivystää arkisin klo 9.00-07.00, viikonloppuisin ja juhlapyhinä klo 15.00-07.00).

Kysymyksiä vailla vastauksia

Yleistä keskustelua kaikesta mielenterveysongelmiin liittyvästä. Tänne myös keskustelut sairauksista, joilla ei ole vielä omaa aluetta.
Freni

Kysymyksiä vailla vastauksia

ViestiKirjoittaja Freni » Pe 13 Heinä 2018, 20:14

Joo eli tähän ketjuun voi laittaa kysymyksiä joihin ei tiedä vastauksia. Jos joku tietäis ja vastais?

En mä mitään mielenterveys(sairaus?) asioita päivät pitkät mietiskele vaikka joskus tänne foorumille jotain kyseiseen aiheeseen liittyvää kirjoittelenkin. Silti mä näin viime yönä unta (what a nightmare!) että mä olin sairaalassa. Enkä millään keuhkotautiosastolla tai vastaavalla vaan psykiatrisella -no milläs muullakaan. Painajaisen siitä unesta teki se kun ne ei suostunu antaan mulle lääkettä tabuina (mä en tosin olis siinä unessakaan halunnu niitä ottaa) vaan sanoivat että injektiolla annetaan nyt ja sitte siviilissä jatketaan samalla tavalla. Ja ne sanoi et mulla ei oo vaihtoehtoja sen suhteen. Voiko ihmistä pakottaa injektiopistoksiin jos se ei oo enää sairaalassa vaan avohoidossa jossain? Mä haluaisin sen oikeesti tietää. Tai riittääkö se yksin pakkohoitoon toimittamisen syyksi että ei syö lääkkeitään ja välillä sekoilee mut ei koko ajan? Tai jos on psykoottinen mutta ei psykoosissa? Jos jollakin on 100 %:n varma tieto jommasta kummasta asiasta (tai miksei vaikka molemmistakin) niin eikun tekstiä tulemaan tähän ketjuun vaan. Tai jos joku tietää että miten monta sairaalakeikkaa saa olla takana ennenku ne pakottaa neurolepti-injektioon niin olis kiva tietää sekin. Vai voiko ne edes niin tehdä? Ei sillä että mä ikinä enää sairaalaan joutuisin. Mutta niin mä olin päättäny ennen sitä tokaa sairaalakeikkaaki. Ja kolmatta. Mä kun lopetan aina lääkkeet itekseen niin pahin pelko mulla on tietty just joku pakkoinjektio, se että ne iskee piikillä Abilifyta väkisin lihakseen. Ei ihme että mä näen siitä painajaisia toisinaan.

Olis mulla toinenki kysymys vai onko se jo kolmas neljäs viides kuudes: Ja taas mennään.. pitikö mun kirjoitella noita numeroita niinku jossakin lasten lorussa voi jukra aina käy näin eli joku loru tulee mieleen ja aina se on se Tommyknockers

Late last night and the night before,
Tommyknockers, Tommyknockers, knocking at the door.
I want to go out, don't know if I can,
'Cause I'm so afraid of the Tommyknocker man.

Niin se kysymys. Psykiatrit kun on lääkäreitä niin pakkohan niiden on oikeesti olla perillä psyykelääkkeistä, pakkohan niiden on tietää totuus niistä. Miksei ne kerro sitä kun on vastaanotolla? Miksei ne kerro mulle miten vaarallisia antipsykootit oikeesti on? Tommyknockers, Tommyknockers, knocking at the door..

EAP

Re: Kysymyksiä vailla vastauksia

ViestiKirjoittaja EAP » La 14 Heinä 2018, 3:08

Freni ihan mielenkiinnosta kysyn miksi neuroleptit on niin pahasta ? Nehän vain lieventää sairauden oireita ja estää psykoosia uusiutumasta..

M1 lähetettä ei ole todellakaan helppo saada siinä täytyy olla jo psykoosissa ja lääkärin mielestä vaaraksi itselle ja muille..

Ja mitä tohon injektiolääkitykseen tulee niin eikö se tehdä yhdessä potilaan kanssa jos potilaalla on vaikeuksia huolehtia itse lääkityksestä..

Sanon tähän viellä sen jos mä en söis lääkkeitä ja on siis osittain toipunut paranoidinen skitsofrenia dg..Niin en nukkuis oikein ollenkaan,, olisin todella ahdistunut ja masentunut ja viellä ehkä harhainen..Ei kiitos.. Nyt menee niin hyvin kun vaan voi tän sairauden kanssa lääkityksestä johtuen...

Mut sairauden hyväksyminen on pitkä tie..Kukapa tämmöstä kohtaloa haluaa ja näin on paljon mukavampi ajatellla että ne tohtorit on väärässä aj ei mua oikeesti mikään vaivaa..Katsokaa peiliin ja kohdatkaa se mikä nyt olette... Niin elämä on jatksossa paljon helpompaa..

Freni

Re: Kysymyksiä vailla vastauksia

ViestiKirjoittaja Freni » La 14 Heinä 2018, 10:40

^Sorry etten vastaa kysymykseen mitä kysyit neurolepteistä, mutta mä en viitti tänne kirjoitella mitään kovin aktiivista lääkkeiden puolesta/ vastaan kampanja julistuksia. Koska en mä tiedä ketkä näitä lukee. Joku saattais tehdä joistakin mun kirjoituksista johtopäätöksiä mitkä ei välttämättä oo totta. Koska en mä aina tiedä mikä on totta. Sen takia mun tekstit on suht neutraaleja, niissä nyt on kerrottu miten mä jonkun asian ehkä koen tai näen mutta ei sen kummemmin yritettykään esittää mitään absoluuttisia totuuksia. Tai kauheeta määrää perusteluja miksi. Kun en aina itekkään tiedä että miksi. Niin en lääkkeistä viitti paasata kovin pitkää pätkää..Netissähän niistä on kirjoiteltu varmaan vaikka mitä mutta enpä oo niitä lueskellu kun en oo varma niidenkään kirjoitusten todenperäisyydestä.

Mä en oo kummiskaan mikään antipsykiatrin kannattaja vaikka niin saattais kai moni luulla. Mulle on ollu huomattavasti enemmän hyötyä ku haittaa psykiatreista. Enkä oo lääkkeidenvastainen ihminenkään vaikka semmosenakin saattaa jotku pitää.

Mun nykyinen psykiatri sanoi että se on syy pakkohoitoon toimittamiselle jos ei nappaile nappeja. Mutta että sitten pitäis kyllä olla myös psykoosissa (vai oliko se psykoottinen?) ja potilaan yhteistyökyky ei toimi tällöin enää, no en mä muista mitä kaikkea se selitti. Mut joku toinen taas sanoi et riittää pelkkä epäily psykoottisuudesta. Omalla kohdalla se on vähän ongelmallista joo koska mä saatan semmoselta vaikuttaa kuitenkaan olematta sitä tai siis miten sen nyt selittäis? Mikä vaikuttaa psykoottiselta mutta ei kuitenkaan oo? That's me! En kyllä tiedä voiko niin edes olla? Siinäkin taas yksi kysymys tälle palstalle..

Palaa sivulle “Yleistä mielenterveysongelmista”