HUOM!
Keskustelufoorumi ei korvaa lääkäriapua! Kaikki viestit ovat vain käyttäjien omia mielipiteitä. Muutokset hoitosuunnitelmaan on tehtävä aina oman lääkärin kanssa!
Kriisitilanteessa soita Suomen Mielenterveysseuran kriisipuhelimeen 010 195 202 (päivystää arkisin klo 9.00-07.00, viikonloppuisin ja juhlapyhinä klo 15.00-07.00).

Viiltelystä eroon pääseminen (lyhytelokuva)

Yleistä keskustelua kaikesta mielenterveysongelmiin liittyvästä. Tänne myös keskustelut sairauksista, joilla ei ole vielä omaa aluetta.
Havahdus

Viiltelystä eroon pääseminen (lyhytelokuva)

ViestiKirjoittaja Havahdus » Ke 06 Kesä 2018, 17:06

Itsensä viilteleminen on haavoittava ja vaiettu tapa, joka on nuorten keskuudessa lisääntynyt.
Olemme tekemässä lyhytelokuvaa, joka käsittelee viiltelemisestä irti pääsemistä, näkökulma on selviytymisessä. Elokuvan tulee synnyttää nuoressa katsojassa toiveikkuutta; itsensä satuttamisesta on mahdollista päästä eroon ja on mahdollista nauttia elämästä.

Etsimme elokuvaa varten haastateltavaksi täysi-ikäistä, joka on päässyt tavasta eroon, ja joka olisi valmis jakamaan tarinansa toivon näkökulmasta. Haastattelu on mahdollista tehdä täysin anonyymisti, mikäli haastateltava näin toivoo.

Aikataulu: haastattelu tehdään heinä-elokuussa erikseen sovittavana aikana. Mikäli kiinnostuit hankkeesta ja koet olevasi valmis puhumaan, ota rohkeasti yhteyttä suoraan elokuvan tekijään ja kysy lisää: miljaviita@gmail.com

EAP

Re: Viiltelystä eroon pääseminen (lyhytelokuva)

ViestiKirjoittaja EAP » Ke 06 Kesä 2018, 20:46

Olen nähnyt näitä jotka viiltelee itseään..Ja en voi ymmärtää sitä miksi joku näin tekee..Voiko oikeesti olla niin paha olo ? Mulla on ollut aikoinaan niin huono olo psyykisesti vuosia kun ihmisellä voi vaan olla..Ja ei oo tullut mieleenkään mikään viiltely tai itsensä vahingoittaminen...

Noh hyvä tietysti että aiheesta puhutaa ja elokuva tekeillä tärkeä aihe ja jos tuo toivoa ihmiselle päästä tosta kauheesta riippuvuudesta eroon minä sitä pidän niin elokuva on tehnyt tehtävänsä..
Kärsimys karaisee , tuska opettaa ja kuolema tulee ilman jouduttamistakin...

Palaa sivulle “Yleistä mielenterveysongelmista”