HUOM!
Keskustelufoorumi ei korvaa lääkäriapua! Kaikki viestit ovat vain käyttäjien omia mielipiteitä. Muutokset hoitosuunnitelmaan on tehtävä aina oman lääkärin kanssa!
Kriisitilanteessa soita Suomen Mielenterveysseuran kriisipuhelimeen 010 195 202 (päivystää arkisin klo 9.00-07.00, viikonloppuisin ja juhlapyhinä klo 15.00-07.00).

Abilify

SSRI- ja SNRI-lääkkeet, trisykliset masennuslääkkeet, bentsodiatsepiinit, beetasalpaajat, MAO-estäjät, psykoosilääkkeet, lääkkeiden sivuvaikutukset ym.
Freni

Abilify

ViestiKirjoittaja Freni » Su 29 Huhti 2018, 13:05

Jonku aikaa söin Abilifyta ennenku lopetin, tai apteekista ku hain niin myivät Aripiprazol krka paketin mulle. Sairaalassa sai Abilifyta. Mahtoi se jotain samaa ainetta olla. Kai. En tiedä eikä niin kiinnostakaan. Oli mitä oli niin se pätki yöunet. Ekan kerran heräs joskus yhdeltä yöllä ihan virkeänä ja siinä sitä sitten touhusi jotain pari kolme tuntia, kunnes meni uudestaan nukkumaan ja heräs taas kohta. Ihme virkeä olo oli koko ajan. Ja jotenki ne pillerit masensi mieltä. Niistä tuli vähän surkee fiilis tai niin. Ei ollu energiaa niinku ennen. Toisaalta taas oli pakko koko aika kävellä edestakas ympyrää tai heiluttaa toista jalkaa jos vaikka istui jossakin. Ja sitte meni ruokahalut, ei tullu syötyä enää juuri mitään. Mutta ei silti juuri laihtunut. Mikään ei tuntunu enää siltä ku ennen, ne tabut vaimensi tunteita ja ajatustoimintaa, ei ollu päässä 100 ajatusta kerrallaan sikin sokin siellä täällä niinku yleensä. Eikä jaksanu juosta samaan malliin mitä joskus. Ei edes huvittanu juosta. Oli jotenki kummallinen olo, sekä fyysisesti että psyykkisesti. Ei enää innostunu asioista niinku päivinä menneinä. Ja sitten sitä niinku erakoitui entisestään. Ei ollu energiaa mennä ihmisten pariin ja höpötellä asioita entiseen malliin. Eikä hajottanu niinku nyt tekee, ei ollu kaikki niin hajallaan mitä nyt on.

Mä sanoin kerran yhdelle lääkärille et se pätkii unet. Se sanoi et se johtuu siitä taudista, ei lääkkeestä. Aika jännää ku ottaa huomioon et ennenku mä vedin niitä tabuja niin sain nukuttuu yhteen menoon aamuun asti. Et silleen. Se lekuri tuumas sitte että ota iltaisin ketipinoria niin saat nukuttua. Mä sanoin etten ota. Enkä ottanu, enkä ottanu sitä toistakaan lääkettä kohta enää sit.

Se kenkäjuttu oli kans yhdenlainen kokemus. Mä ostin parit tennarit ja muutenki rupesin kiinnittämään tosissani suunnattomasti huomiota ihmisten kenkiin. Siis oikeesti, ennen sitä pillerikuuria mulla oli jalassa yleensä jotku vaan lenkkarit tyyliin et jollakinhan sitä on ihmisen käveltävä. Sitte ku oli nappaillu nappeja naamaan jokusen viikon niin johan sitä rupes tuijottamaan erilaisia kenkiä ihan intona ja ostinki tosiaan parit itelleni vaikka niitä oli jo ennestäänki. Siis WTF ne ihme tabletit saa ihmisen tekemään? Psykiatri olis varmaan sanonu et joo se johtuu siitä taudista ku ostaa Niken tossut.

EAP

Re: Abilify

ViestiKirjoittaja EAP » Su 29 Huhti 2018, 22:59

Joo Abilifyllä on kovat aloitusoireet kai se lääkärikin sen tiesi :shock:

Mut hyvä lääke poistanut multa kaikki psykootiset oireilut ja mulla ei ole mitään sivuoireita siittä yks pilleri aamulla ja pysyn kunnossa thats all :)

Freni

Re: Abilify

ViestiKirjoittaja Freni » Ma 30 Huhti 2018, 9:22

EAP kirjoitti:Joo Abilifyllä on kovat aloitusoireet kai se lääkärikin sen tiesi :shock:

Mut hyvä lääke poistanut multa kaikki psykootiset oireilut ja mulla ei ole mitään sivuoireita siittä yks pilleri aamulla ja pysyn kunnossa thats all :)

Hieno homma että sulle on ollu ja on apua siitä.

Kyllähän lekurit tietää lääkkeiden aloitus- ja sivuoireista, mutta eipä ne niitä niin kovin ahkerasti mainosta..Sanovat vaan yleensä joka lääkkeen kohdalla että "saattaa aiheuttaa huimausta aluksi". Sitäkin se teki kyllä. Kerran ku kengännauhoja solmin ja sit nousin siitä niin aattelin et pyörrynkö kohta ja pää kopsahtaa lattiaan kops. Abilify on muuten ainoa neurolepti jota suostuin syömään edes hetken aikaa. Niitä muita en kyllä ota pillerin pilleriä niinku ikinä.

Palaa sivulle “Lääkkeet”