HUOM!
Keskustelufoorumi ei korvaa lääkäriapua! Kaikki viestit ovat vain käyttäjien omia mielipiteitä. Muutokset hoitosuunnitelmaan on tehtävä aina oman lääkärin kanssa!
Kriisitilanteessa soita Suomen Mielenterveysseuran kriisipuhelimeen 010 195 202 (päivystää arkisin klo 9.00-07.00, viikonloppuisin ja juhlapyhinä klo 15.00-07.00).

Jatkuva huimaus

Paniikkihäiriö, sosiaalisten tilanteiden pelko, yleistynyt ahdistuneisuushäiriö, pakko-oireinen häiriö (OCD), dissosiaatiohäiriö, traumaperäinen stressihäiriö ym.
riikkape

Jatkuva huimaus

ViestiKirjoittaja riikkape » Su 10 Joulu 2017, 14:09

Onko teillä muilla ahdistuneilla ollut ahdistuksen oireena jatkuva huimaus. Minua huimaa siis aamusta iltaan, ohimoilla ja otsalla/ takaraivossa tuntuu painetta aaltomaisesti - sellaista omituista kiristävää tunnetta. Tämä on ihan kauheaa!

Olen pitkään ajatellut että huimaus johtuisi pari kuukautta sitten aloitetusta uudesta lääkkeestä ja ollut masentunut jos en voikaan käyttää sitä (lääke aiheuttaa yleisesti huimausta). Tänään otin kuitenkin testiksi 10 mg diapamin ja huimaus ja omituiset päätuntemukset hävisivät lähes kokonaan. Se puhuisi sen puolesta että oma sairauteni on huimauksen syy - vai mitä mieltä muut ovat?
-Riikka

Siili76

Re: Jatkuva huimaus

ViestiKirjoittaja Siili76 » To 04 Tammi 2018, 19:33

Minulla alkoi vastaavanlainen huimaus joskus silloin vuosia sitten kun ahdistuneisuuskin alkoi. Tunne on keinuttava ja pyörivä, olo aina vähän epätodellinen. Puristuksen ja paineen tunnetta on niskan ja takaraivon välivaiheilla, pahimmillaan ollessaan myös otsan ja silmien takana. Tuntuu kuin niska- ja purentalihaksissa olisi jatkuva epämiellyttävä kiristävä tunne.

Makuulla huimaus hellittää ja pahimmillaan se on puolestaan aina silloin kun kääntää katsetta tai liikuttaa nopeasti silmiä. Myös nopeat käännähdykset tekevät huonoa.

Viitisen vuotta tämä on nyt jatkunut, enkä voi sanoa, että tähän olisi tottunut millään tavoin. Koko ajan on vähän sellainen matkapahoinvoiva olo.

Palaa sivulle “Ahdistuneisuushäiriöt”