HUOM!
Keskustelufoorumi ei korvaa lääkäriapua! Kaikki viestit ovat vain käyttäjien omia mielipiteitä. Muutokset hoitosuunnitelmaan on tehtävä aina oman lääkärin kanssa!
Kriisitilanteessa soita Suomen Mielenterveysseuran kriisipuhelimeen 010 195 202 (päivystää arkisin klo 9.00-07.00, viikonloppuisin ja juhlapyhinä klo 15.00-07.00).

Onko tämä hypomnaniaa vai mitä?

Masennus, mania ja kaksisuuntainen mielialahäiriö.
Outolintu16

Onko tämä hypomnaniaa vai mitä?

ViestiKirjoittaja Outolintu16 » La 29 Syys 2018, 18:12

Moikka!
Elikkäs brintellixiä nostettiin (5mgsta 10mghen) ja kului 2h ja tuli "hypomania". Ikää mulla 17v ja asun kotona. Käyn lukion tokaa luokaa.
Olen jättänyt tällä viikolla rauhoittavan lääkkeeni pois sillä se hidastaa. Äitini mukaan minulla menee "hieman liian lujaa" ja psyk. sairaanhoitaja puhuu hypomaniasta. En pysy paikoillani ollenkaan, keskittyminen menee nopeasti, ruokahaluni on olematon, pää on täynnä "siistejä" ideoita:
halun hypätä katolta (pudotus 2m)¨ tai sillalta veteen tai sitten kavereiden kanssa juomaan (ei valitettavasti onnistunut tänä viikonloppuna - enkä ole aikaisemmin juonut) :lol:
juuri nyt haluaisin matkalle, oman auton sekä kissan, tatuoinnin ja huulilävistyksen.
tuntuu, että kaikki on ihanaa, elämä on mallillaan. ajatus kulkee, muistan hyvin.
Jos otan lääkkeeni (100mg ketipinor) nukun 5-8 tuntia ja jos en, nukun 2.5-5 tuntia
eikä väsytä
Lisätään joukkoon vielä se että näen eräänlaista väreilyä ja uskon että huoneessani on kamera ja kuulen välillä sirinää
eli onko tämä hypomaniaa vai mitä
omasta mielestäni tässä ei siis ole mitään ongelmaa, mutta kun muut jauhavat hypomaniasta

mitä mieltä te olette?
All I want to do
is be more like me
and less like you

F25.9

Freni

Re: Onko tämä hypomnaniaa vai mitä?

ViestiKirjoittaja Freni » Su 30 Syys 2018, 12:12

No moi!

Hiaman vauhdikkaalta vaikuttaa sun olotila tällä hetkellä kieltämättä. Mitään lääketieteellisiä diagnooseja minä en osaa tehdä, eiköhän niitä oo paras kysyä psykiatrilta josko se tietäis ja tutkisi onko kaikki ok. En mä ainakaan tiedä että mikä on oire mistäkin vai onko mikään oire jostakin.

Hm eihän se haittaa jos vähän ajatukset viilettää, nuorena kun on enemmän energiaa mitä vanhemmalla iällä, mutta jos sä meet johonkin löytökissataloon ja otat sietä itelles 10 kisumisua ja ostat Ford Mustangin ja varaat lentolipun Kreikkan niin se jo kyllä haittaa. Siis jos pystyt oleen niin ettet katolta pompi tai tee mitään järjettömän riskaabelia vaikka vauhti on päällä niin mikäs siinä sitten. Huolestuttaa kyllä vähän, koska silloin kun on sata lasissa niin saattaa tehdä jotain hyvinkin harkitsematonta mä luulen, estot niinku katoaa tavallaan. Ja se että omasta mielestä ei oo ongelmaa mutta muut sanoo että on niin kertoo kyllä että kannattais miettiä miten menee, koska ei sitä aina ite välttis tiedä onko kuviot kuinka pielessä. Omasta kokemuksesta osaan sen verran sanoa. Mitä jos tila romahtaa ja kaikki ei ookkaan kohta enää niin kivaa ja maailma mallillaan? Ja jos pystyt yhtäjaksoisia (onko se yhtä jaksoisia vai yhtäjaksoisia?) yöunia nukkuun, vaikka jäis vähän lyhkäiseksi unennäöt, niin se ei oo niin paha mitä se jos koko ajan heräilee ja se on semmosta pätkä nukkumista. Jos se Brintellix aktivoi ja piristää osaltaan myös, aiheuttaa levottomuutta? Hm.

Palaa sivulle “Mielialahäiriöt”