HUOM!
Keskustelufoorumi ei korvaa lääkäriapua! Kaikki viestit ovat vain käyttäjien omia mielipiteitä. Muutokset hoitosuunnitelmaan on tehtävä aina oman lääkärin kanssa!
Kriisitilanteessa soita Suomen Mielenterveysseuran kriisipuhelimeen 010 195 202 (päivystää arkisin klo 9.00-07.00, viikonloppuisin ja juhlapyhinä klo 15.00-07.00).

Mitä olette tehneet maniassa?

Masennus, mania ja kaksisuuntainen mielialahäiriö.
Vieras

Mitä olette tehneet maniassa?

ViestiKirjoittaja Vieras » La 10 Syys 2016, 9:33

Millaisia sekoiluja teillä on ollut hypossa tai maniassa? Onko puoliso ja läheiset olleet ymmärtäväisiä?

someo559

Re: Mitä olette tehneet maniassa?

ViestiKirjoittaja someo559 » Pe 23 Syys 2016, 18:57

Todellisuudentaju on minulla säilynyt aina osittain, joten lähinnä sekoiluiksi lasketaan se kun hyppimällä ja pomppimalla ympäri huonetta osastolla 8h/päivässä melkein hankin rasitusmurtuman jalkaani.
Diagnoosi: skitsoaffektiivinen häiriö

wendigo

ViestiKirjoittaja wendigo » Ti 04 Loka 2016, 12:09

Mulla ei ole ollut maniaa koskaan (koputan puuta) mutta kyllä hypomaniassakin sain aikaiseksi kaikenlaista. Aloitin erilaisia projekteja ja yksikään ei tullut valmiiksi. Kamala puheripuli ja melkein koko ajan piti olla menossa jonnekin. Kuningas alkoholia kului tavallista enemmän. Rahat mulla säästyi (olen jonkunlainen poikkeus tuossa kun on vertailtu kokemuksia). Onneksi isoimmat sekoilut tuli tehtyä sinkkuna. Viimeisestä hypomaniasta on jo aika lailla aikaa. Toisaalta sitä kaipaa jonkin verran, sai kuitenkin jotakin aikaiseksi vaikkakin puolinaisesti. Kun ei ole vauhti päällä joskus tuntuu vaikealta aloittaa mitään.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » La 15 Loka 2016, 23:11

Tammikuusta syksyyn
- ostin 30 000 € auton
- ostin koiranpennun (pitkän linjan koira harrastajana olen yleensä hyvin vastuullinen sen suhteen mitä tulee koiriin).
- opettelin uuden taidon, perustin samantien yrityksen ja verkkokaupan, käytin tähän kaikki säästömme ja lopetin firman sekä.verkkokaupan (tämä kaikki alle kolmessa kuukaudessa)
- lupauduin erään harrastelehden päätoimittajaksi (ei siis palkkatyö, vaan vastuullinen omalla ajalla tehtävä duuni) enkä edes muistanut asiaa
- ilmoittauduin n. 10 kurssille, joista en muistanut puoliakaan, pelkään vieläkin mitä tulee vastaan
-lopulta romahdin ja jouduin osastolle itsetuhoisuuden takia, olen joutunut selvittämään aikamoiset sotkut, sekä luopumaan raskain mielin koirasta.

Nyt yritän kiivetä ylös täältä kuopasta. Olen päässyt osastolta kotiin, ja tutkimukset ovat kesken, eli minulla ei vielä ole diagnoosia mutta maaninen kevät takana.

jennnajanica

ViestiKirjoittaja jennnajanica » Su 30 Loka 2016, 20:57

Itselläni tällä hetkellä hypomania päällä, raha hommat kustu, suunnitteilla muutto toiselle puolelle suomea, asunnon etintä käynnissä. Tiistaina olisi tarkoitus rahojen tultua ottaa äkkilähtö viroon alkoholin haku reissulle...

tulirotta

ViestiKirjoittaja tulirotta » Su 30 Loka 2016, 21:09

Milloin olen kiljunut käytävillä tms., milloin olen juossut käytävillä, milloin pomppinut sängyllä. :D

Eli levoton tapaus, toisin sanoen.
Kaikella rakkaudella,
Mirette.

http://miretenmaailma.blogspot.fi

BiPoBorder

ViestiKirjoittaja BiPoBorder » La 05 Marras 2016, 12:34

Luottotiedot olen saanut jo takas, mutta on työn ja tuskan takana säilyttää ne. Jätin kesällä lääkityksen omatoimisesti pois suuressa viisaudessani, tuloksena pikkasen alta 3000 euroa pikavippejä kuukauden jälkeen. Kavereita ei pahemmin ole, vois sanoa että kaks, ja ne asuu yli tunnin matkan päässä niin ei onneksi ole kovin helppo pilata niitä suhteita.

Holtittomia seksisuhteita oli silloin aivan järkyttävän paljon, kun en ollut minkään lääkityksen alaisena, enkä silloin osannut ajatellakaan että voisin olla jotenkin sairas. Tällöin elettiin vuosia 2000 - 2004. Tuhoontuomitut projektit ja suuruudenhullut ideat myös tuttua kauraa. Tälläkin hetkellä mulla on kolme firmaa.

Onneksi kuitenkin nyt olen lääkityksen alaisena, niin pysyy elämän palikat joten kuten hallussa. Pikavippien maksun kanssa on vaikeuksia, mutta kuten maniassakin ajattelee; "aina ne rahat jostain järjestyy"
"I think you just forgot to tell me why
Why I was fading out again
Why my mask of sanity was slipping off again, my friend
Beware of hatred when your time stands still"

vieras111

ViestiKirjoittaja vieras111 » La 05 Marras 2016, 22:19

Mulla meni kerran kaasujalka oikoseks, onneksi ei sentään kortti lähtenyt, ja ideat sinkoili ja puhe meni laidasta laitaan.
Sittemmin olen oppinut tarkkailemaan pienimpiäkin merkkejä, että sopiiko lääke vai ei. Toistaiseksi vain yksi lääke sopii.

BiPoBorder

ViestiKirjoittaja BiPoBorder » Su 06 Marras 2016, 2:21

Kyllä vain, myös auton kanssa on tullu törttöiltyä. Viis kertaa kortti pois ylinopeuden takia. Pari kertaa on tullu otettua töistä loparit ihan hetken mielijohteesta.

Kaikkea on hankala muistaa, mutta kyllä mania on ollu monessa mukana.
"I think you just forgot to tell me why
Why I was fading out again
Why my mask of sanity was slipping off again, my friend
Beware of hatred when your time stands still"

Keckman

ViestiKirjoittaja Keckman » La 17 Joulu 2016, 16:56

Olen ollut Euroopan kuningas. Pitänyt pienelokuvani ensi-illan, minne oli tulossa maailman julkkiksia. Tehdäkseni tilaa katsojille hajotin sisäseiniä ja sain häädön kaupungin asunnosta. Keksin ikiliikkujan. Siis ihan psykoottosia manioita ollut.

Meeri

ViestiKirjoittaja Meeri » Pe 23 Joulu 2016, 12:21

-ostanut vaatteita tuhansilla euroilla, mitkä ovat jääneet miltei käyttämättä.
-alkoholin käyttö runsasta, joka viikonloppu piti päästä bailaamaan
-holtittomia yhden illan juttuja
-urheillu hullun lailla väsymättä
-laihduttanut monta kertaa elämäni aikana alipainoiseksi
-muuttanut montakertaa, ulkomaille ja kotimaassa
-irtisanoutunut työpaikoistani
-ottanut unilääkkeitä liikaa

Tälläkin hetkellä erittäin levoton mieli. Diagnoosiin saanut vasta äskettäin, 46 -vuotiaana vaikka kärsinyt näistä kakskymppisestä lähtien. Lamictal menee 150mg, Venlafaxin 150mg, Ketipinor iltaisin 75mg, tarvittaessa Opamox. Keskittymiskyvyttömyyttä, tulen hulluksi, kun olisi palkko olla jotain tekemistä, mutten keksi mitään mikä huvittaisi. Mikään ei innosta. Joka toinen päivä haluaisin tappaa itseni tässä ahdingossa, mutta onneksi lapset pitävät minut elossa.

Piip

ViestiKirjoittaja Piip » Ma 02 Tammi 2017, 15:07

Tilaillut Kiinasta nettikaupoista kaikenlaista retkeilytavaraa , oletan sen johtuneen silloisesta iltalääkkeestäni Levozinista.

hulluudenhighway

ViestiKirjoittaja hulluudenhighway » Ma 04 Joulu 2017, 14:18

Tuhlannut koko syyslukukauden opintotuen (päälle 3000e) siis ihan kaikkeen turhaan, suurimman osan pelasin uhkapeleihin.
Oon muutenkin (Hypo)maniassa todella levoton. Juttua ja virtaa riittää. Lauleskelen ja pompin pitkin kotia/osastoa (riippuu sen hetkisestä sijainnista), rahaa palaa kaikkeen oikeasti turhaan. Alkoholia kuluu niin viikolla kuin viikonloppuisikin < viikolla kotona, viikonloput juostaan (hypo)mania päissä baareissa. Tutustutaan uusiin ihmisiin oikein urakalla ja lähdetään vieraiden miesten matkaan baarista.

Palaa sivulle “Mielialahäiriöt”