HUOM!
Keskustelufoorumi ei korvaa lääkäriapua! Kaikki viestit ovat vain käyttäjien omia mielipiteitä. Muutokset hoitosuunnitelmaan on tehtävä aina oman lääkärin kanssa!
Kriisitilanteessa soita Suomen Mielenterveysseuran kriisipuhelimeen 010 195 202 (päivystää arkisin klo 9.00-07.00, viikonloppuisin ja juhlapyhinä klo 15.00-07.00).

Miltä hypomania/mania tuntuu?

Masennus, mania ja kaksisuuntainen mielialahäiriö.
tyrion

Miltä hypomania/mania tuntuu?

ViestiKirjoittaja tyrion » To 20 Loka 2016, 22:17

Kiinnostaisi tietää varsinkin kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastavien kokemuksia, että miltä hypomania tai mania tuntuu? Huomaako sitä edes itse tilanteen ollessa päällä, vai tajuaako sen vasta jälkikäteen kun läheiset tai oma lääkäri kertoo?

Näin maallikkona ajatellen tuntuu, että jos masennus ja mania vuorottelee, niin sen osaisi itse sitten tunnistaa ja tajuta että ahaa, nyt alkaa olla liian hyvä fiilis ja kova vauhti taas päällä. Vai onko olo silloin niin itsevarma, että luulee tavallaan "parantuneensa" ja pystyvänsä mihin tahansa?

Millainen maniavaiheen loppu sitten on? Loppuuko se niin kuin seinään ja romahtaa kerrasta masennuksen puolelle? Vai vaimeneeko se vaan hiljalleen pois?

hanna74

Re: Miltä hypomania/mania tuntuu?

ViestiKirjoittaja hanna74 » La 05 Marras 2016, 14:31

hypomaniassa on hyvä olo, voi olla myös agressiivinen. maniassa noi voimakkaammin. harvemmin mul on ylikierroksia nykyään.

Mestari Kush

ViestiKirjoittaja Mestari Kush » To 02 Maalis 2017, 14:21

Itse koen sen lämpimänä hehkuna ja ylitsevuotavana onnen tunteena vaikka asiat olisivatkin päin helvettiä oikeasti. Olen viisas ja nopea älyinen, tästä johtuen myös ylimielinen joskus liiankin kanssa. Ennen kielsin koko homman ja opin vasta äskettäin ajattelemaan koko asiaa mutta kun kaksisuuntainen on todettu ja homman itselleen myöntänyt, mielialanvaihtelut saavat varpailleen ja toki se saa sitten tunnustelemaan että "jaahas, mitäs tällä kertaa"..
Lost my mood ring today. Not sure how I feel about it

tulirotta

ViestiKirjoittaja tulirotta » To 06 Heinä 2017, 18:34

Siltä että kiljun hysteerisenä hyvän musan tahdissa.
Siltä etten pysy paikoillani.

Ja siltä etten hallitse itteäni edes ostareilla tai kaupassa....
Kaikella rakkaudella,
Mirette.

http://miretenmaailma.blogspot.fi

Palaa sivulle “Mielialahäiriöt”