HUOM!
Keskustelufoorumi ei korvaa lääkäriapua! Kaikki viestit ovat vain käyttäjien omia mielipiteitä. Muutokset hoitosuunnitelmaan on tehtävä aina oman lääkärin kanssa!
Kriisitilanteessa soita Suomen Mielenterveysseuran kriisipuhelimeen 010 195 202 (päivystää arkisin klo 9.00-07.00, viikonloppuisin ja juhlapyhinä klo 15.00-07.00).

Hallusinaatiot ja vainoharhat

Skitsofrenia, skitsotyyppinen häiriö, harhaluuloisuushäiriö ja skitsoaffektiivinen häiriö.
Outolintu16

Hallusinaatiot ja vainoharhat

ViestiKirjoittaja Outolintu16 » Ma 17 Loka 2016, 20:17

Täällä voi kertoa vainoharhoihin ja hallusinaatioihin liittyviä asioita.
Millaisia harhoja sinulla on/oli?
Millaisia vaivoharhoja sinulla on/oli?
Kiitos jos vastaat.

Itselläni ei ole diagnosoitu mitään.
Kärsin kahden vuoden takaisen koulukiusaamisen aiheuttamasta jostakin-syömishäiriön-poikasesta/masennuksesta kesällä 2015. Laihduin kesän loppupuolella 57kg:sta 53kg:hen. Kahdessa viikossa.
Se loppui, kun äitini pisti asialle pisteen. Samaanaikaan kun kiusaaminen alkoi vuonna 2014, aloin viiltelemään ja sain "masennuksen", nukuin huonosti ja olin valmis itsemurhaan 14-vuotiaana.
Asian tultua ilmi kävin puolivuotta psyykkarin juttusilla. Lopetin käymisen omasta tahdostani. Sen jälkeen asiat menivät kuitenkin aivan metsään: saatoin herätä yöllä ja kuulla jotakin, mitä muut eivät esim. pianon soittoa, herätyskellon soivan, jne.
Kesällä sain kaksi "outoa-kohtausta" jossa kuulin ääniä, näin pari tummaa hahmoa ja olin 100% varma että huoneessani on kamera.

Koulun ja 9-luokan alettua keskittymiskyky laski olemattomiin. Lähdin tutkimaan asiaa ADD:nä, mutta siitä ei tullut mitään. Sain taas paranoidisia ajatuksia. Kuulin pari kertaa ääniä (käskeviä) - iltaisin.
Ja olen taas varma että huoneessani on kamera. Olen saanut ajatuksia, että: "mä aiheutan ton myräkän tuolla ulkona" ja
"täällä jossain on testi jonka vaan mä voin ratkasta". (Eivät oke toistuneet. Onneksi)

- Outolintu16
All I want to do
is be more like me
and less like you

hanna74

Re: Hallusinaatiot ja vainoharhat

ViestiKirjoittaja hanna74 » La 05 Marras 2016, 14:21

no kerran ollu psykoosissa, luulin et jumala on antanu mulle yliluonnollisia kykyjä, esim. selvännäkö. juttelin jumalan kans ja saatanan, ulkona oli pathoja henkiä joita tapoin. en mää harhoja nähny muuta ku sädekehän pääni yläpuolella, mut ajatusmaailma oli aivan himmeetä. tajusin yhtäkkiä eyt oon psykoosissa ja soitin ambulanssin, olin pari viikkoa osastolla ja aloitettiin serenase

Ragda

ViestiKirjoittaja Ragda » Pe 03 Maalis 2017, 4:06

Mulla on ollut kaikenlaista vähän hassumman puolesta harhaisuutta.

Ensimmäinen psykoosisini harhat alkoi niin, että haistoin veren hajua. Pyysin miestäni aina välillä riisumaan vaatteensa, että tarkistin ettei hänellä ollut vuotavia haavoja. Tämän lisäksi alkoi tulla mädäntyneen lihan hajua, ja luulin sängyn alla olevan ruumiin, jonka mahdollisesti minä olin tappanut ja piilottanut. Nyt pyysin miestäni ruuvaamaan jalat pois sängystä niin oli helpompi olla. Tosin, sitten pelkäsin että vessassa on naisen ruumis, joten vessa piti aina tarkastaa välillä.

Jossakin vaiheessa Saatana puhui minulle ja käski minua. Saatana halusi rangaista minua koska yritin pelastaa henkiä jotka ovat jääneet välille, eivätkä ole päässeet taivaaseen tai kiertoon.

Osa harhoistani liittyi menehtyneeseen pikkuveljeeni.

Näistä harhoistani on aikaa jo useita vuosia. Mutta olipa tuossa vuodenvaihteessa pieni psykoosi episodi. Siis reilun 7 vuoden harhattomuuden jälkeen!

No, tällä kertaa veren hajua taas haistoin, nyt etsin ihtestäni haavoja. Sitten aloin pelkäämään itseyttäjää, joka on minun oma paha puoli joka tulee rinnakkaistodellisuudesta minun paikalleni tähän elämään ja näin vie minulta kaiken rakkaan pois ja asettaa minut sivustakatsojaksi. Itseyttäjä sai läsnäollessaan kaikki elektroniset äänet kaikumaan ja kuulumaan omituisen kovaa. Itseyttäjä pelotteli mua myös vilkuttelemalla valoja ja vilahtelemalla tauluissa ja peileissä.

Tämä laantui risperidon lääkityksen aloittamisella uudestaan. Sitten tuli jäätävä halu lukea kaikenlaista tiedekirjallisuutta. Tämä sai aikaan sen, että etsin kollektiivisen tietoisuuden olemassaolosta todisteita ja uskoin että itse C.G. Jung yrittää ottaa minuun yhteyttä. Symboleja tästä piti löytää. Ja löysinkin. Mm. Apulannan biisien sanoituksista. :shock: :lol:

Ja sitten lähti pakkoajatukset ja painajaiset tappamisesta, ruumiin palasista ja käryävistä happolätäköistä joissa kelluu ruumiita.

Sitten nostettiin risperidon lääkitystä, ja tenoxit yöksi nukkumiseen.

No, nyt en ole harhainen, hypomania oli ja meni ja nyt sitten vaan vituttaa kaikki.

Tämän kaiken kerron teille aika avoimesti, joten toivon etten saa puukkoa selkääni tästä. Rauhaa ja rakkautta!
Dg: Sekamuotoinen Skitsoaffektiivinen häiriö.
-Haasteet on tehty voitettaviksi-

EAP

ViestiKirjoittaja EAP » Ma 10 Huhti 2017, 23:51

Kameroita..Pahaa haluavia ihmisiä näin ja ääniä kuulin.. Psykoosi hävis sitten lääkityksellä ja ei ole toistunut ( syönyt jokapäivä lääkkeen) :)
Kärsimys karaisee , tuska opettaa ja kuolema tulee ilman jouduttamistakin...

Niina_Katariina

ViestiKirjoittaja Niina_Katariina » Pe 05 Tammi 2018, 12:42

Heippa, vuosi sitten meinasin psykoosissa lähteä Japaniin, Osakaan. Ilman rahaa tietysti :lol:. Mulla oli lentolippu jo ostettuna. Äitihän tästä huolestui ja soitti ambulanssin, törnävälle mut sitten vietiin. Olin aika vihainen, en tokikaan riehunut mutta vitutti ihan älyttömästi etten sinne Osakaan sitten päässyt, hyvä tietysti, kuka hullu lähtee matkalle ilman rahaa?

Mulla nyt näköharhoja ole liiemmin ollut, toki jotakin pieniä mutta ei häiritseviä. Kerran haistoin kannabiksen hajun todella voimakkaasti, ja jonkun hiipparin hajun, uskon että tuo hiipparin haju on lapsuudesta peräisin.Kutsun näköharhojani mielikuviksi enkä oikein tiedä mitä edes ovat. Luulin isän käyttääneeni mua seksuaalisesti hyväksi kun olin lapsi, jopa raiskanneeni mut. Nytkin on ajatuksia että olisin tappanut kaksi pedofiilia. Välilllä kuvittelen kuuluvani Kiinan armeijaan, koska omaisin lentokyvyn, osaisin siirrellä ajatuksen voimallla esineitä. Telepatiaa.. En jaksa kirjoittaa kaikkea luulojani niitä on niin paljon kuitenkin ollut.

Palaa sivulle “Psykoosisairaudet”