HUOM!
Keskustelufoorumi ei korvaa lääkäriapua! Kaikki viestit ovat vain käyttäjien omia mielipiteitä. Muutokset hoitosuunnitelmaan on tehtävä aina oman lääkärin kanssa!
Kriisitilanteessa soita Suomen Mielenterveysseuran kriisipuhelimeen 010 195 202 (päivystää arkisin klo 9.00-07.00, viikonloppuisin ja juhlapyhinä klo 15.00-07.00).

Koulu- ja työhistoriasi

Vapaata keskustelua muustakin kuin mielenterveysongelmista.
Vieras

Koulu- ja työhistoriasi

ViestiKirjoittaja Vieras » To 06 Loka 2016, 18:03

Mitä kouluja olet käynyt ja millaisia töitä teet (jos olet työelämässä)?

Kupariperhonen

Re: Koulu- ja työhistoriasi

ViestiKirjoittaja Kupariperhonen » La 08 Loka 2016, 16:31

Peruskoulun jälkeen menin suoraan lukioon, ja lukiosta suoraan ammattikorkeakouluun. Opiskelin sairaanhoitajaksi ja valmistuin vuosi sitten, ja nyt olen työskennellyt reilun vuoden terveyskeskussairaalan akuuttivuodeosastolla. Varsin suoraviivainen urakehitys siis mulla - välillä ihmettelen, että miten sitä on kaiken keskellä suoriutunut kouluista niin hyvin. :D

Vivrei

ViestiKirjoittaja Vivrei » La 08 Loka 2016, 19:14

Peruskoulusta kymppiluokalle korottamaan numeroita. Sieltä ammattikouluun, jonka lopetin 6kk jälkeen. Seuraava ammattikoulu vähän venähti, mutta sainpahan paperit käteen ja tein lukion kursseja siinä sivussa (aloitin kaksoistutkinnon, tokan vuoden jälkeen oli pakko jättää lukio pois kun ei enää jaksanut). Vuosi työttömänä, jonka jälkeen vuoden mittainen viikonloppukoulutus koirahierojaksi, loppukoe vielä uupuu kun ei jaksa opetella mitään latinaa ilman keskittymiskykyä...

Pari kertaa olen ollut siivoushommissa lyhyitä pätkiä, lähinnä vakkareiden joululomien aikaan. Hierottavia koiria otan satunnaisesti vastaan, ei vaan kamalasti innosta kun työkkäri tekee senkin homman ihan älyttömän vaikeaksi. Yrittäjyyskurssille olen nyt hakenut kolme kertaa, ilman starttirahaa kun ei ole mahdollisuutta hommaa kunnolla aloittaa, mutta kun ei pääse niin ei.

tunnevammainen

ViestiKirjoittaja tunnevammainen » Su 09 Loka 2016, 2:55

Peruskoulun jälkeen sain paikan ammattikoulusta, elintarvikealalta. En alottanu, vaan menin ammattistartille. Se jäi kesken ku laitos vaihtu kauemmas. Seuraavana syksynä alotin elintarvikealalla, kävin ehkä kuukauden ja menin valmentavalle. Pääsin läpi ja sain lisäpisteet yhteishakuun ja sain paikan ammattikouluun - elintarvikealalle. Syksyllä en sit alottanu taaskaan, vuoden sairasloma. #voittajafiilis, ylitsevuotavalla sarkasmilla.
Pessimisti ei pety.

Valtaisa Hahmo

ViestiKirjoittaja Valtaisa Hahmo » Ma 10 Loka 2016, 16:08

Peruskoulusta menin Ammattikouluun, Puualan-artesaani linjalle. Siviilipalveluksen suoritin sosiaali- ja terveyspalveluiden taloushallinnossa. Sivarin jälkeen menin nuortentyöpajalle, jota kautta pääsin Postiin iltatöihin lajittelemaan. Olen edelleen Postissa töissä. Nyt kahdeksan vuoden jälkeen palasin taas koulunpenkille. Opiskelen aikuisopistossa kiinteistöhoitoalaa. Opiskelut aloitin kolmesta syystä. Yksi, nykyisessä työpaikassani olen ajanut itseni ulkopuoliseksi. Kaksi, haluan pois iltatöistä. Ne rajoittavat ja estävät sosiaalista elämääni.
Kolme, posti-alan epävakaus.

tulirotta

ViestiKirjoittaja tulirotta » Pe 10 Helmi 2017, 2:34

[[ 2002-2004: synnyinmaani ala-aste ]]
2004: yks ala-aste
2004-2010: toinen ala-aste
2010-2011: yks yläaste
2011: toinen yläaste
2011-2013: kolmas yläaste
2013- : nykyinen koulu, amiska
[[ 2013-2015: valma
2015-: AV-viestintä ]]

Tällä hetkellä saikulla. Ja kyllä, mut on erotettu monesti koulusta, väliaikaisesti muutaman kerran ja lopullisesti pari kertaa. Ja tuskin menen töihin, en haluaisi kokea työkiusaamista enkä siedä ryhmätyöskentelyä ollenkaan. .______. eww
Kaikella rakkaudella,
Mirette.

http://miretenmaailma.blogspot.fi

ihmevakooja

ViestiKirjoittaja ihmevakooja » Ti 04 Huhti 2017, 22:39

Peruskoulu
Lukio
Yliopisto kesken ja varmaan jääkin, ainakin nykymuodossaan - nyt saikulla.
Ole aina rehellinen ja ole aina empaattinen - myös itsellesi ja itseäsi kohtaan

Ragda

ViestiKirjoittaja Ragda » Ke 05 Huhti 2017, 0:23

Peruskoulu 1993 - 2001
Lukio 2001 - 2002 ( vain yksi lukuvuosi)
Töitä lasten iltapäiväkerhon ohjaajana
Töitä lasten teatterin ohjaajana
Töitä lasten toimintakerhon ohjaajana
Lähihoitajan perusopinnot 2004 - 2006
Lähihoitajan töitä erilaisissa hoitoyksiköissä
Lähihoitajan vammaistyön koulutusohjelma 2007
Aikuisten teatterin ohjaus 2007
Kehitysvammaisten teatterin ohjaus 2007
Lähihoitajan töitä vammaispuolella 2008

.....Pää hajosi.....

Kokemusasiantuntija koulutus 2016
Mt- yhdistyksen puheenjohtaja 2016/2017
Aikuisten teatterin ohjaus 2016/2017
Puutarhurin perusopinnot syksyllä 2017.
Dg: Sekamuotoinen Skitsoaffektiivinen häiriö.
-Haasteet on tehty voitettaviksi-

rride

ViestiKirjoittaja rride » Ti 30 Touko 2017, 15:28

Peruskoulu ja ammattiopisto, tällä hetkellä työtön.

kostaja

ViestiKirjoittaja kostaja » Ke 23 Touko 2018, 11:43

Peruskoulusta menin suoraan lukioon.Keskeytin lukion masennuksen takia.

MinnieM

ViestiKirjoittaja MinnieM » To 26 Heinä 2018, 16:09

-Peruskoulu (1988-1997)
-Lukio (1997-2000)
-ylioppilastutkinto 2000
-Yliopisto, Hum.tdk 2000-2008, Hum. kand-tutkinto
-Työväenopisto (harrastemaista opiskelua 2010 alkaen; jatkuu yhä)
-Kansalaisopisto (harrastemaista opiskelua 2012 alkaen; jatkuu yhä)
Mit Humor weiter.

MinnieM

ViestiKirjoittaja MinnieM » Ma 06 Elo 2018, 21:01

Ai niin työhistoria
-Tet-jakso yläasteen keittolassa (7.luokka), 1 viikko
-Tet-jakso kaupungin kirjastoautoyksikössä (9.luokka), 1 viikko
-hautausmaan kesätyöntekijä (2006), 8 pv, sain potkut hitauden takia (psyykkinen kondiskaan ei ollu riittävä)
-työelämävalmennus kaupungin kirjastoautoyksikössä (2008) , 8 pv, jäin saikulle psykoottisuuden lisääntymisen takia
-psykiatrian työterapiaa (pakkasin CaiLapin tuotteita) (2009-2011)
-toimintakeskuksen lehden tekoa, taittoa, haastatteluja, valokuvausta, tilastointia, myös hieman siivousta jne (2007-2013)
Mit Humor weiter.

EAP

ViestiKirjoittaja EAP » Ma 06 Elo 2018, 23:48

-Peruskoulu
-Keittäjä
-Laivakokki

Lukemattomia hommia esim.Tyomaaruokala,,matkustajalaiva..jäänmurtaja..ravintolakeitttiö.posti .tehdas..puhelinmyynti jne..

Kaikki hommat olen hoitanut hyvin vaikka psyykinen kunto on olllut helvetin huono ja olen harhoissani tehnyt noita töitä yleensä .Siksi varmaa eläkeelle jouduinkin kun aina kunto laskee töissä ollessa..Pahinta mulle on sosiaalinen yhteisö työpaikalla johon en sopeudu ja joka aiheuttaa oirehdintaa..Ihan psykootisiin oireisiin asti.. Itse työkunto siinä ei ole mitää vikaa.. Joku yksinäinen homma vois viellä onnistua... Jos joku nyt mt-eläkeläisen palkkaa..

Freni

ViestiKirjoittaja Freni » Ti 07 Elo 2018, 10:06

MinnieM kirjoitti:-hautausmaan kesätyöntekijä (2006), 8 pv, sain potkut hitauden takia (psyykkinen kondiskaan ei ollu riittävä)

WTF? Kuinka nopeeta niitä kukkia oikein pitää istuttaa tai nurmea niittää? Hautausmaalla?

Ja vielä MinnieM: Edellisestä viestistä luin et oot tehny hum.kand. tutkinnon. Sait siis gradun tehdyksi hienoa! Itellä oli suuria ongelmia keväällä just päättötyön kanssa. Ja se oli sentään kummiski vaan AMK-tutkinnon opinnäytetyö, ei tartte olla niin paksu mitä yliopistoissa. Ja siihenki sain vähän eri vapauksia koska en meinannu millään sitä kasaan saada. Mä en tajua miksi niissä töissä pitää olla niin paljon p****n jauhantaa, pitää kirjoittaa tekstiä vaan sen takia että saa lisää tekstiä. JA ne johdannot ja tiivistelmät missä on samoja asioita jaariteltu. Ja on se nyt kumma jos ei saa lähdeluettelosta mitään selvää aikuiset ihmiset jos on piste tai sulkumerkki väärässä kohtaa. Niin hajos pää siihen työhön :( .

EAP: Sama, itteä ahdistaa jo nyt tuleva työpaikaikka jos joskus sellaisen satun saamaan. Kun on just joku sosiaalinen yhteisö siellä eikä saa näin ollen olla puolet ajasta vähän "outo" tai pihalla. Eli mikä on mulle normaalia ei sitten ookkaan sitä muille.

MinnieM

ViestiKirjoittaja MinnieM » Ti 07 Elo 2018, 18:24

Ei, en oo gradua tehny. Maisteriksi valmistuvan pitää tehdä gradu, kandiksi valmistuvan kandidaatintutkielma.
Kandidaatintutkielma on n. 25 sivua, gradu 60-80 sivua.
Joo, kyllä oli "tappotahti" siellä hautausmaalla. Työnjohtaja pyöräili ympäri aluetta koko ajan, ja katto et ihmiset teki töitä. Ja päivät oli pitkiä, muistaakseni klo 7.00-16.30, mut tohon sisälty kaks vartin kahvitaukoa ja yks tunnin ruokatauko.
Mulla meni työmatkoihinkin jotain 2 h, koska jouduin meneen kahdella bussilla paikalle.
Kellokorttihommaa toi oli.
No, ekat 7 pv haravoitiin nurmikkoa. Kahdeksantena päivänä mulle neuvottiin hautojen laitto ja työtoveri ja työnjohtaja neuvo homman eri tavalla. En sit tienny, et miten tehdä homma. Mulla on polvet sökönä, eivätkä siis kestä yhtään kyykyssä oloa, joten joko laittelin hautoja seisten kumarassa tai istuen haudan edessä. Mutta siis en tienny, et hautojen laiton "deadline" oli äitienpäivä eli ois ihan urakkahommana pitäny saada rivitolkulla laitettua niitä hautoja yhdessä päivässä. No, ittehän sain ton hautaushomman, ku joku muu oli keskeyttäny sen eli se oli ollu sille mun edeltäjällekin liikaa. Kovaa fyysistä hommaa se oli. Vain miehet sai käyttää koneita (pieniä ja suuria, naiset, kuten mä en). Sit vaan tuli se työnjohtaja sanoon kovaan ääneen kaikkien kuullen, et ei tuu mitään noista sun hommistas ja sano, et potkut tuli. Ja sano, et saan jatkaa päivän loppuun jos haluun. Ei mulla tietty ollu mitään motivaatiota siihen, joten sanoin, et lähden heti.
Mutta siis iso vaikutus oli kyl silläkin, että painoin jo silloin jotain 95 kg (olin sairastunu psyykkisesti 4 v aiemmin) ja fyysinen kondis oli siis heikko.
Mutta siis oli siellä nopea työtahti tosiaan.
Ps. Tutkielmien teko on mulle ollu helppoa, tosin henkisesti toisinaan kuormittavaa. Olen nyt kuntoutustuellakin tehnyt itsen ja perheeni käyttöön 2 elämäkertaa omasta elämästäni ja yhden pakinakokoelman aiheesta kuntoutuminen jne vain itselleni. Siks ittel, ku siin o aika rankkaa settiä mun elämästä.
Mit Humor weiter.

Freni

ViestiKirjoittaja Freni » Ti 07 Elo 2018, 19:39

^No mahtoi se hautuumaa olla jonkun keskiaikaisen kirkon pihassa (jossa elettiin vielä kuin keskiajalla) kun vaan miehet sai käyttää koneita :roll: .

Muutenki vaikuttaa sen paikan työnjohtaja semmoselta että onneksi ei kyseinen ihminen oo psykiatriksi opiskellu. Ei meinaan kovin mahtavia ihmissuhdetaitoja omaava henkilö.

Ehdittiinköhän ne kukat istuttaa joka haudalle äitienpäivään mennessä..ja mitähän hirvittävän kammottavaa tapahtui jos ei ehditty.. Eihän ne kaikki kuolleet siellä kumminkaan edes äitejä oo.

En tiedä yliopiston päättötöistä tosiaan muuta ku et veli teki gradun ja myöhemmin väitöskirjan. Mä en pystyisi tekeen kumpaakaan, semmosia tiiliskiven kokoisia opuksia ne näyttää hyllyssä olevan :shock: . Jotenki ironista on et veli opiskeli aikoinaan lääkekemiaa, niin et siellä se vaan kehittelee lääkkeitä joo..

MinnieM

ViestiKirjoittaja MinnieM » Ke 08 Elo 2018, 13:05

Juu, oli keskiaikainen kirkko. Niin, ja kirkko (seurakunnat ym.) on työyhteisönä hankala ja kuormittava sano mun omahoitajakin. Tosiaan hierarkkinen mesta ja miehet eka-meininki.
Mit Humor weiter.

Palaa sivulle “Vapaa jutustelu”