HUOM!
Keskustelufoorumi ei korvaa lääkäriapua! Kaikki viestit ovat vain käyttäjien omia mielipiteitä. Muutokset hoitosuunnitelmaan on tehtävä aina oman lääkärin kanssa!
Kriisitilanteessa soita Suomen Mielenterveysseuran kriisipuhelimeen 010 195 202 (päivystää arkisin klo 9.00-07.00, viikonloppuisin ja juhlapyhinä klo 15.00-07.00).

Eka paniikkikohtaus

Paniikkihäiriö, sosiaalisten tilanteiden pelko, yleistynyt ahdistuneisuushäiriö, pakko-oireinen häiriö (OCD), dissosiaatiohäiriö, traumaperäinen stressihäiriö ym.
Vieras

Eka paniikkikohtaus

ViestiKirjoittaja Vieras » La 10 Syys 2016, 15:09

Missä sait eka kerran paniikkikohtauksen? Miltä se tuntui ja mitä ajattelit?

pirstaloitunut

Re: Eka paniikkikohtaus

ViestiKirjoittaja pirstaloitunut » Ma 12 Syys 2016, 17:14

Minulla myös koulussa. Olin ehkä kahdeksannella luokalla, tein matikan tehtäviä. Minuutit tuntuivat ikuisuuksilta. Tuli todella leijuva olo, paljon harhoja. Aloin kyynelehtimään hiljaa, syke nousi tasaisen nopeasti noin 20min sisällä pyörryttävän korkeaksi. Jalat puutuivat, oksetti. "Älä itke, älä itke, mitä tapahtuu?!", nuo taisivat olla ajatuksiani. Pelotti. Pelkäsin psykoosikohtausta, olinkohan juuri päässyt pois osastolta, en halunnut uutta reissua. Mahaan koski, vilunväreet ja muut fyysiset oireet olivat erittäin pelottavia, uusia ja oikeasti olin varma tulevani hulluksi.

Ei mennyt kauaa kun tilanne räjähti. Huutoitkin lattialla ja "irtaannuin" itsestäni. Olin aivan pakokauhun vallassa. Sitä tunnetta ei voi sanoin kuvailla. Olin järkyttynyt, shokissa.

Tilanne rauhoittui päästyäni pois sairaalakoulusta, menin takaisin yksikköön. Sen jälkeen paniikkikohtauksia alkoi tulemaan aivan liikaa.
www.pirstaloitunut.blogspot.fi
♥ ♥ ♥

hiljaisuudenvankina

ViestiKirjoittaja hiljaisuudenvankina » Ke 21 Syys 2016, 16:24

Pitäisikö tällainen muistaa. Varmaan ala-asteella... Mutta ensimmäiset mistä tajusin että nyt on joku vialla sain kun olin 7.lk. Saattoi tulla useita päivässä, nyt onneksi parempi tilanne
elamahiljaisuudessa.blogspot.fi

Enkerro

ViestiKirjoittaja Enkerro » La 08 Loka 2016, 10:06

Sain ekan paniikkikohtauksen 6 - luokalla. Olin mun muistaakseni matikan tunnilla. Yhtäkkiä aloin tärisemään,hengitin liian kiivaasti ja ahdisti ja tuli tosi kylmä ja huono olo. Pystyin olemaa koko lopputunnin sillee ettei kukaa huomaisi.

tunnevammainen

ViestiKirjoittaja tunnevammainen » Su 09 Loka 2016, 3:08

Sijaisperheessä tuli ensimmäinen, mietin sillon että mitä mulle tapahtuu, tuntu kauheelta. En siinä vaiheessa tienny paniikkikohtauksista mitään, myöhemmin vasta tajusin että mitä se oli.
Pessimisti ei pety.

Palaa sivulle “Ahdistuneisuushäiriöt”