HUOM!
Keskustelufoorumi ei korvaa lääkäriapua! Kaikki viestit ovat vain käyttäjien omia mielipiteitä. Muutokset hoitosuunnitelmaan on tehtävä aina oman lääkärin kanssa!
Kriisitilanteessa soita Suomen Mielenterveysseuran kriisipuhelimeen 010 195 202 (päivystää arkisin klo 9.00-07.00, viikonloppuisin ja juhlapyhinä klo 15.00-07.00).

Kuolema

Paniikkihäiriö, sosiaalisten tilanteiden pelko, yleistynyt ahdistuneisuushäiriö, pakko-oireinen häiriö (OCD), dissosiaatiohäiriö, traumaperäinen stressihäiriö ym.
Vieras

Kuolema

ViestiKirjoittaja Vieras » La 10 Syys 2016, 0:05

Ahdistaako muita ajatus kuolemasta, omasta tai läheisten? Mua ahdistaa varsinkin läheisten kuoleman ajattelu. Ei sitä onneksi usein ajattele, mutta välillä tulee mieleen, että omatkin vanhemmat tulee kuolemaan ja se pitää jotenkin kestää läpi :|

Sekaisin

Re: Kuolema

ViestiKirjoittaja Sekaisin » La 29 Loka 2016, 13:51

Ahdistaa. Välillä tulee täysin irrationaalisia pelkoja läheisten kuolemasta. Alan itkemään, ahditustun ja valtaisa suru valtaa mielen. Suurella todennäköisyydellä kukaan ei ole kuolemassa, mutta aivoni eivät sitä osaa ymmärtää.
"Kaikki nuoret tyypit on sekasin, ja vanhat on vielä enemmän
Anna aivojen lepää ja mieltä kevennä, maailma on hullujen tekemä"
-Ruger Hauer

Piip

ViestiKirjoittaja Piip » Ma 31 Loka 2016, 22:04

Ei, koska vain fyysinen osa katoaa atomeiksi ja olemme eläneet jo monta kertaa - ekat elämäni täällä olin lintuna.

Zaela

ViestiKirjoittaja Zaela » Ti 01 Marras 2016, 15:29

Riippuu mielentilasta.

Joskus tuntuu että olisi vain parempi kuolla pois, että ei jaksa mitään, perussettiä siis.
Mutta yleensä (varsinkin viime aikoina) kuolema ja se olemattomuus, mikä siitä seuraa, ahdistaa todella. Pelkkä ajatus siitä, että minä hetkenä hyvänsä voisi tapahtua jotakin, kuolisin, eikä minua enää olisi. Vielä enemmän ahdistaa että joku tärkeä ihminen kuolisi, eli lakkaisi olemasta. Pelkkä ajatus on kestämätön. En usko jälleensyntymään, en taivaaseen, en helvettiin, en mihinkään. Kun elämä lakkaa kehossa, se on siinä. Minuus katoaa. Puff. Ei, en nauti ajatuksesta yhtään.
I'm a suffer-genius and
Vivi-sex symbol

Palaa sivulle “Ahdistuneisuushäiriöt”