HUOM!
Keskustelufoorumi ei korvaa lääkäriapua! Kaikki viestit ovat vain käyttäjien omia mielipiteitä. Muutokset hoitosuunnitelmaan on tehtävä aina oman lääkärin kanssa!
Kriisitilanteessa soita Suomen Mielenterveysseuran kriisipuhelimeen 010 195 202 (päivystää arkisin klo 9.00-07.00, viikonloppuisin ja juhlapyhinä klo 15.00-07.00).

Mikä ahdistaa juuri nyt?

Paniikkihäiriö, sosiaalisten tilanteiden pelko, yleistynyt ahdistuneisuushäiriö, pakko-oireinen häiriö (OCD), dissosiaatiohäiriö, traumaperäinen stressihäiriö ym.
Vieras

Mikä ahdistaa juuri nyt?

ViestiKirjoittaja Vieras » Ti 13 Syys 2016, 23:34

Mikä sinua ahdistaa juuri nyt?

Onko se esim.
- koulu
- työ
- työttömyys
- väsymys
- sairaudet
- taloudellinen tilanteesi
- ihmissuhteet
- elämä yleensä
- kuolema
- ???

hiljaisuudenvankina

Re: Mikä ahdistaa juuri nyt?

ViestiKirjoittaja hiljaisuudenvankina » Ke 21 Syys 2016, 16:26

Elämä yleisesti
elamahiljaisuudessa.blogspot.fi

rottapoika

ViestiKirjoittaja rottapoika » Ma 26 Syys 2016, 4:35

Oli pakko tulla kirjottamaan aiheesta josko tää olo tästä helpottais.

Nukahdin joskus yhdentoista maissa ja heräsin tosiaan 2.30 enkä oo nukkunut sen jälkeen. En saa enää unta, ahdistus kasvoi aika suureksi sitten väsymyksen myötä ja nyt oon vaan itkeskellyt ja lyönyt jopa päätä seinään muutaman kerran D: Ei tässä vielä mitään, huonosti nukuttu yö siis aamulla takana, mutta mulla on koulua tosiaan 9.45-14.30, nousen siis kaheksalta viemään koiran lenkille ja teen aamutoimet ennen koulun alkua... Koulun jälkeen pitäis jaksaa taas koiralenkki, varmaan sellaset 2-3km, sen jälkeen pitäis laittaa ruoka (kaveri tulee nyt onneksi vissiin auttamaan koska en välttämättä kykene tämän oloni kanssa) ja sitten pitäis pestä pyykkiä, tiskata ja alkaa lukemaan tulevaa koeviikkoa varten :)

Summa summarum, en tiiä millä pyhällä hengellä selviän tulevasta päivästä, koska oon nyt jo tosi uupunut ja ahdistunut ja mun ahdistuksella on tapana eskaloitua tosi paljon väsyneenä. Yritän vaan olla satuttamatta itseäni ja pysyä hengissä :/ Odotan kyllä nyt jo huomista iltaa kuin kuuta nousevaa kun pääsee taas nukkumaan kunnolla <3

Vähän turha ja sekava viesti mutta oli pakko tulla avautumaan tänne, tiedän jo nyt, että tällä väsymyksellä on varmaan aika paskat seuraukset tulevan päivän aikana.

tunnevammainen

ViestiKirjoittaja tunnevammainen » Ma 26 Syys 2016, 20:40

Tällä hetkellä ahdistaa liian moni asia. Raha-asiat, ihmissuhteet, yksinäisyys, pärjääminen ja "eläminen". Alle 2e tilillä ja sillä loppu kuu. Safkaa on ja siskot auttaa, mut liian paljon menee ens kuussa rahaa laskuihin. Toisen siskon kanssa välit on mitä on, ärsyynnyn sille aivan liian helposti. Yksin oleminen on kaikista pahin, sillon oon oma itteni ja välillä mä toivon vaan että edes joku näkis mun olot sellasinaan mitä ne todellisuudessa on. Koen, että mun on pakko pärjätä, en pysty näyttää kenellekkään miten mä todella voin, vaikka kuinka sen haluaisin näyttää. Se vie liikaa voimia, mutta mä en uskalla näyttää todellisuutta. En muutenkaan aina tiedä, mikä on totta ja mikä ei. Nään ja tunnen olemattomia asioita, nään mielessäni sairaita asioita joissa teen kipeitä tekoja. Tää ei oo elämää ja mä mietin usein, että miten koskaan opin edes jotenki elämään. Koska tätä mun pää ei kauaa kestä, mä tarviin apua mut kaikki ehdottelee osastoa. Mutta mä en voi mennä sinne...
Pessimisti ei pety.

unia

ViestiKirjoittaja unia » Ti 04 Loka 2016, 18:48

Hurjasti tsemppiä kaikille ahdistuneilla! <3

Itseä ahdistaa tällä hetkellä oma terveys (tiedätte varmaan sen tunteen kun alkaa kuunteleen kroppaansa ja lukeen nettiä ja seuraavaksi sulla on syöpä ja olet sokeutumassa ja kuuroutumassa.....)

Iso ahdistuksen aihe on kuitenkin poikaystävän vaihto. Pelkään koko ajan aivan hysteerisenä, että hänelle käy jotain siellä ja tuntuu, että se valtaa koko mielen. Olen niin varma siitä, että se kuolee sinne, etten uskalla edes ajatella jälleennäkemistä koska aivot huutaa, että eihän se sieltä takaisin tule. Jee.

Kupariperhonen

ViestiKirjoittaja Kupariperhonen » La 08 Loka 2016, 16:39

Mua ahdistaa tällä hetkellä...

...raha-asiat. Elätin itseäni ja nykyistä eksää keväällä, rahaa ei juurikaan jäänyt säästöön - kesällä erosimme, ja yllättäen sitä rahanmenoa tulikin vielä lisää kun vuokrani tuplaantui ja piti ostaa uudet makuuhuoneenkalusteet. Tässä kuussa muutin, ja palkastani jäi ihan naurettava osuus käteen vuokran ja takuuvuokran jälkeen. Uuden asuntoni sijainnin myötä mun on myös pakko ostaa auto (onneksi, onneksi porukat myyvät toisen autonsa, joten saan sen - mutta vakuutus maksaa niin pirusti), jotta pääsen kulkemaan töihin. Lisäksi mulle on tulossa ystäviä kylään loppukuusta juhlimaan halloweenia, ja en tiedä mistä raavin rahat kasaan tarjoamisia yms. varten.

...omat elämäntavat. Olen ollut lapsesta asti vaikeasti ylipainoinen, ja lukiossa onnistuin laihduttamaan melkein 30 kg. No, ne kilot on tulleet takaisin ja on niin vaikea koittaa muuttaa omia elämäntapojaan parempaan suuntaan. Käyn koiran kanssa lenkillä, mutta muutoin en harrasta liikuntaa - se on aina tuntunut jotenkin niin hankalalta mulle, enkä saa siitä mitään nautintoa. Syömiset tekisi tietysti sen isomman osan, mutta mä puran hyvin herkästi tunteitani ruokaan (lue: herkkuihin) ja välillä tuntuu ihan mahdottomalta ajatukselta rajoittaa herkuttelua.

...ihmissuhdeasiat. Olen varma, että olen niin vastenmielisen näköinen, ettei kukaan enää halua minua. Jep.

Vivrei

ViestiKirjoittaja Vivrei » La 08 Loka 2016, 20:58

Nyt just eniten koira. Just saatiin aikaisemmat terveyspulmat kuriin ja nyt sillä on taas mystisiä oireita. Ton kanssa liikkuminen ja harrastaminen on paras apu ahdistukseen, nyt se keino on pois käytöstä. Muutenkin huolettaa mikä sillä on, eikä eläinlääkäriinkään olisi rahaa ja inhottaa pyytää vanhemmilta taas lisää lainaan...

Ja hammassärky. Piti mennä elokuussa hoidattamaan hampaat nukutuksessa, kävin tarkastuksessa ja lupasivat soitella kun nukutuslääkäri palaa kesälomilta. No, ei ole mitään kuulunut ja kammoisena en uskalla soittaa taas sinne ja kysyä että miten on. Eiköhän se kesäloma oo kuitenkin jo mennyt.

chewbaccas

ViestiKirjoittaja chewbaccas » Ke 19 Loka 2016, 12:47

Nyt ahdistaa eniten työtilanne. Tällä hetkellä töitä on niin paljon, että teen viikossa ma-pe useinmiten 10+h tunnin päiviä ja olen aivan uuvuksissa. En jaksaisi enää. Samaan aikaan tiedän, että nyt olisi jaksettava, koska työt todennäköisesti loppuu marraskuussa ja jään tyhjän päälle. Ahdistaa, kun en osaa täysin tyttöystävänkään puolesta iloita, kun se sai unelmaduuninsa. Ahdistuin vaan entisestään ja tunsin itteni huonoksi. Vituttaa kun tää jatkuva ahdistus ja paha olo tekee musta niin itsekkään, miksen voi olla vain terve!!!!

unia

ViestiKirjoittaja unia » To 20 Loka 2016, 10:01

Mulla on hirveän iso pelko auktoriteetteja kohtaan. Nyt se on jälleen kerran johtanut siihen, että pelkään hysteerisesti tehneeni jotain laitonta ja että mun tulevaisuus on pilalla. Kyseenalaistan omat muistoni ja muokkaan niitä ahdistuksissani niin, että olen varma, että olen tehnyt jotain kamalaa ja että kohta mut pidätetään. Järki huutaa, että nyt rauhoitut, et ole tehnyt yhtään. mitään. väärää., en edes kävele punaisia päin vaikka missäään ei olisi liikennettä kun pelkään niin paljon.

Saispa tän loppumaan.

blathiack

ViestiKirjoittaja blathiack » Pe 28 Loka 2016, 21:02

Oon niin kamalan väsynyt elämään, jo se ahdistaa.

Ahdistaa se, että haluaisin kuolla, mutta...

... ahdistaa se että pelkään kuolemaa.

Ahdistaa raha-asiat.

Ahdistaa porukoiden tilanne.

Ahdistaa se etten ole käynyt kuin peruskoulun ja viisi kurssia lukiota (täytän marraskuussa 21 vuotta).

Ahdistaa se että tunnen itseni vain niin typeräksi, arvottomaksi epäonnistujaksi.

Deadline

ViestiKirjoittaja Deadline » Su 30 Loka 2016, 13:42

Ahdistaa ku pitäs hankkia työssäoppimis paikka, mulla on sosiaalisten tilanteiden pelko ja en vaan uskalla mennä mistään kysymään paikkaa. :/ Pitäs puhua tästä luokanvalvojalle mutta sekin ahistaa niin sairaan paljon. :(

rride

ViestiKirjoittaja rride » Ti 30 Touko 2017, 15:40

Työttömyys, taloudellinen tilanne, se että uskallanko ylipäätään yrittää työelämään, oma hyvinvointi, muiden hyvinvointi.. Vittu kaikki.

EAP

ViestiKirjoittaja EAP » Su 04 Kesä 2017, 21:22

Kaikki voi ahdistaa :mrgreen: Pointti on miten asioihin suhtautuu :)

Outolintu16

ViestiKirjoittaja Outolintu16 » To 15 Kesä 2017, 20:31

Heinäkuussa alkavat kesätyöt. Opiskelun aloittaminen.
Kaikki ahdistaa.
All I want to do
is be more like me
and less like you

F32.2

Outsider

ViestiKirjoittaja Outsider » Pe 08 Joulu 2017, 15:43

Elämä ahdistaa ihan yleisesti, ulkopuolisuus ja yksinäisyys myös ahdistaa.
Paska reissu mutta tulipahan tehtyä :lol:

kostaja

ViestiKirjoittaja kostaja » La 19 Touko 2018, 15:03

Lukio menee päin helvettiä.

Freni

ViestiKirjoittaja Freni » La 19 Touko 2018, 18:09

^Milläs luokalla oot? Jotku käy lukion neljässä vuodessa ettei sekään ihan mahdoton ajatus. Ite oon käyny nyt jo 5 vuotta 4 vuoden AMK tutkintoa. Mut nyt on enää jäljellä pari projektia niin valmistun. Kesätauon takia se saattaa syksyyn mennä. Nämä mielenterveyshommat kyllä hidastaa/ haittaa itsekunkin koulunkäyntiä.

Palaa sivulle “Ahdistuneisuushäiriöt”