HUOM!
Keskustelufoorumi ei korvaa lääkäriapua! Kaikki viestit ovat vain käyttäjien omia mielipiteitä. Muutokset hoitosuunnitelmaan on tehtävä aina oman lääkärin kanssa!
Kriisitilanteessa soita Suomen Mielenterveysseuran kriisipuhelimeen 010 195 202 (päivystää arkisin klo 9.00-07.00, viikonloppuisin ja juhlapyhinä klo 15.00-07.00).

Liitännäsairaudet vai "pelkkä" ahdistuneisuus?

Paniikkihäiriö, sosiaalisten tilanteiden pelko, yleistynyt ahdistuneisuushäiriö, pakko-oireinen häiriö (OCD), dissosiaatiohäiriö, traumaperäinen stressihäiriö ym.
SoS

Liitännäsairaudet vai "pelkkä" ahdistuneisuus?

ViestiKirjoittaja SoS » To 23 Marras 2017, 8:26

Moikka. Olen uusi täällä ja kysyisin että te kenellä on ahdistuneisuushäiriö jossain muodossa, onko se liitännäisoire jostain muuta häiriöstä/ sairaudesta? Minulla ei ole dg mutta menossa olen, lähete on laitettu erityissairaanhoidon puolelle ja odotan aikaa sieltä. Minulla on siis adhd- oireita sekä sosialisentilanteiden- pelkoa ja paniikkihäiriö. Olen kärsinyt paniikkihäiriöstä n. 7v. Ja sos. Tilanteiden pelko on jollainlailla aina ollut läsnä, mut nyt kun ikää tulee (36) huomaan sen lisääntyneen huomattavasti ja varmasti elämän tilanteesaakin johtuu tämä lisääntyminen. Ennen siis "vain" esiintymispelkoa, nykyään en saa suutani auki enää ollenkaan isommassa porukassa ja tuntuu, että pyörryn siihen paikkaan, kädet hikoaa, sydän hakkaa ja kurkkua kuristaa. Lapsellani on vastikään diagnosoitu adhd ja sitä kautta lähdin etsimään omia oireitani ja niitähän löytyi, paljonkin Sydänpolillei sain lähetteen pari vuotta sitten, luulin rytmihäiriöikäsi, mutta siellä oli ensimmäisen asteen eteiskammio värinä eikä vaatinut kuulema jatkotutkimuksia (sehän se varmasti oli nyt jälkeenpäin mietittyhä paniikkihäiriön oire), ja verikokeissakin olen enemmän ja vähemmän vuosien aikana kulkenut, lähinnä kilpirauhasarvoja olen halunnut selvittää, mutta mitään ei ole löytynyt, en tajunnut ennen tätä syksyä, että ne kaikki oireethan on paniikkihäiriöö ollut, en vain osannut niitä sinne liittää ja aina on tutkittu nuo mitä olen pyytänyt ja koskaan kukaan ei ole kuitenkaan pyytänyt jatkotutkimuksiin, että oltaisiin selvitetty mistä kaikki johtuu oikeasti. Itse sitten "tajusin" nyt pyytää näitä tutkimuksia. :roll:

Palaa sivulle “Ahdistuneisuushäiriöt”