HUOM!
Keskustelufoorumi ei korvaa lääkäriapua! Kaikki viestit ovat vain käyttäjien omia mielipiteitä. Muutokset hoitosuunnitelmaan on tehtävä aina oman lääkärin kanssa!
Kriisitilanteessa soita Suomen Mielenterveysseuran kriisipuhelimeen 010 195 202 (päivystää arkisin klo 9.00-07.00, viikonloppuisin ja juhlapyhinä klo 15.00-07.00).

Miten vaihtaa terapeutti/psykiatri/psykologi/hoitaja

Oletko saanut apua terapiasta? Keskustelua eri terapiamuodoista, terapian hyödyistä, kokemuksia terapeuteista jne.
Sekaisin

Miten vaihtaa terapeutti/psykiatri/psykologi/hoitaja

ViestiKirjoittaja Sekaisin » La 29 Loka 2016, 13:56

Mitä tehdä kuin ei vaan synkkaa. Ei pysty avautumaan. Ei kykene kertomaan pintaa syvemmältä. Keskustelut ovat niitänäitä, ilman hyötyä ja tuloksia. Mahdotonta sanoa päin naamaa, että en halua jatkaa hoitoa kanssasi. Kellään ollut tälläistä tilannetta? Miten toimit?
"Kaikki nuoret tyypit on sekasin, ja vanhat on vielä enemmän
Anna aivojen lepää ja mieltä kevennä, maailma on hullujen tekemä"
-Ruger Hauer

wendigo

Re: Miten vaihtaa terapeutti/psykiatri/psykologi/hoitaja

ViestiKirjoittaja wendigo » La 29 Loka 2016, 16:16

Jos käyt yksityisellä puolella, vaihto on helppoa. Mutta jos käyt psyk.polilla julkisella puolella, niin eipä siinä ole muita vaihtoehtoja kuin kysyä vaihtoa sinua tällä hetkellä hoitavalta henkilöltä. Itse jouduin tekemään sen ja ainakin minua sillä hetkellä hoitanut henkilö ymmärsi asian, eikä asiasta tarvinnut vääntää kättä. Mietin kyllä asiaa pitkään mutta tulin siihen tulokseen, että itseni kannalta on parempi jos vaihdan. Mulla oli sama ongelma kuin sulla, ei synkannut.
Toisaalta julkisella puolella hoitohenkilöstö on ylityöllistetty ( ainakin täällä Helsingissä) ja siten voi olla vaikeaa saada uutta hoitajaa (psykiatria, jne...)

BiPoBorder

ViestiKirjoittaja BiPoBorder » La 05 Marras 2016, 12:29

Ensimmäisenä mun kohdalle sattunut mielenterveyshoitaja ei ollut sitten pätkän vertaa kiinnostunut muusta kuin mun koirista, autosta, moottorikelkasta, veneestä jne. Niistä se kyseli kolmella ekalla käyntikerralla. Vastaili myös siviilipuheluihin kesken istunnon jne.

Mulle varattu aika oli aina 45 minuuttia, mutta yleensä se alkoi kyselemään jo 20 minuutin jälkeen että onko sulla enää muuta. Siinä vaiheessa mulle riitti ja otin yhteyttä mielenterveyspolin ajanvaraukseen ja kerroin haluavani eri ihmisen puheille. Ymmärsivät hyvin kun kerroin millaista on ollut ja sanoin etten voi avautua tuollaiselle henkilölle. Jouduin vaihtamaan käynnit eri paikkakunnalle, mutta se kannatti. Tuon ensimmäisen kanssa en olisi päässyt mitenkään etenemään asioideni kanssa.
"I think you just forgot to tell me why
Why I was fading out again
Why my mask of sanity was slipping off again, my friend
Beware of hatred when your time stands still"

Unelias

ViestiKirjoittaja Unelias » Ti 28 Helmi 2017, 21:13

Moi. Näiden ihmisten pitäisi olla ammattilaisia ja heidän kuuluisi täysin ymmärtää jos kerrot että ei nyt oikeen aukee tää juttu että vaihtaa pitäis.
Uskallan väittää että eivät loukkaannu , koska näin se usein on että ei kemiat kohtaa. Tuommoinen turhan päivänen löpinä kun ei "palvele" oikein ketään.

Rohkeasti kun asian ottaa esille, terapeutit ymmärtää (ainakin kuuluisi ymmärtää ellei kyse ole sitten aivan älyvapaa ihmisestä).

EAP

ViestiKirjoittaja EAP » Su 16 Heinä 2017, 22:34

Unelias kirjoitti:Moi. Näiden ihmisten pitäisi olla ammattilaisia ja heidän kuuluisi täysin ymmärtää jos kerrot että ei nyt oikeen aukee tää juttu että vaihtaa pitäis.
Uskallan väittää että eivät loukkaannu , koska näin se usein on että ei kemiat kohtaa. Tuommoinen turhan päivänen löpinä kun ei "palvele" oikein ketään.

Rohkeasti kun asian ottaa esille, terapeutit ymmärtää (ainakin kuuluisi ymmärtää ellei kyse ole sitten aivan älyvapaa ihmisestä).

Niihän niitten pistäs olla ammatilaisia..Mitä oon mt-palveluja joskus käyttänyt niin mukana on ollut täysin pätemättömiä akkoja jotka ei osanut esittää yhtään järkevää kysymystä.. Istunnot meni siinä että hän näppäili tietokonetta ja teki joutavia arvioteja ...

On ollut myös hyviä joita kinnosti mun asiat..Mut loppuvaiheessa tosiaan ei ollut muuta juteltavaa kun sää jne..Niin empä sitten turhaa enään siellä mtt:ssä käynnyt..

Myös lääkäreissä on eroja yks idiootti pisti mut syömään vanhinta ja paskinta neuroleptiä mitä on markinoilla ja meinas hommata edunvalvojan josta onneksi sain itseni puhuttua irti..ja myönsi 2 viikkoa sairaslomaa ja anto väärä dg:een ja tämä kaikki tapahtu 5 minuutissa minkä se vitun istunto kesti..
Kärsimys karaisee , tuska opettaa ja kuolema tulee ilman jouduttamistakin...

Palaa sivulle “Terapia”