HUOM!
Keskustelufoorumi ei korvaa lääkäriapua! Kaikki viestit ovat vain käyttäjien omia mielipiteitä. Muutokset hoitosuunnitelmaan on tehtävä aina oman lääkärin kanssa!
Kriisitilanteessa soita Suomen Mielenterveysseuran kriisipuhelimeen 010 195 202 (päivystää arkisin klo 9.00-07.00, viikonloppuisin ja juhlapyhinä klo 15.00-07.00).

Miksi käytätte lääkkeitä?

SSRI- ja SNRI-lääkkeet, trisykliset masennuslääkkeet, bentsodiatsepiinit, beetasalpaajat, MAO-estäjät, psykoosilääkkeet, lääkkeiden sivuvaikutukset ym.
Kreisipwitsentomat

Miksi käytätte lääkkeitä?

ViestiKirjoittaja Kreisipwitsentomat » Su 13 Marras 2016, 13:32

Haluan tietää miksi ihmiset käyttävät niin paljon lääkkeitä? Mikä niissä kiehtoo? Se, että saatte laillisesti huumeita vai mikä? Senhän nyt kaikki jo tietääkin, että psykiatria on pseudotiede ja lääkkeistä on enemmän haittaa kuin hyötyä asiakkaalle.

T: Prekosanoireyhtmä

Piip

Re: Miksi käytätte lääkkeitä?

ViestiKirjoittaja Piip » Su 13 Marras 2016, 19:59

Cabal on sen syynä eli tarkoitus on estää ihmisen henkisestä kasvusta ... no, päättelen lievän venlan tuossa ensivuoden puolellla .

hiljaisuudenvankina

ViestiKirjoittaja hiljaisuudenvankina » Su 25 Joulu 2016, 9:27

Rivatril katkaisi maanantaina ahdistuskohtaus sarjan. Ei ihminen jaksa montaa kohtausta päivässä. Itsellä tuli ihan koko ajan
elamahiljaisuudessa.blogspot.fi

takku88

ViestiKirjoittaja takku88 » Pe 31 Maalis 2017, 18:00

Kreisipwitsentomat kirjoitti:Haluan tietää miksi ihmiset käyttävät niin paljon lääkkeitä? Mikä niissä kiehtoo? Se, että saatte laillisesti huumeita vai mikä? Senhän nyt kaikki jo tietääkin, että psykiatria on pseudotiede ja lääkkeistä on enemmän haittaa kuin hyötyä asiakkaalle.

Ilmeisesti et ole koskaan kokenut ahdistusta tai paniikkikohtausta. Eivät ihmiset niitä huvikseen syö ellei nyt sattumalta ole päihderiippuvuutta ja näissä tapauksissa bentsoja harvemmin määrätään.

EAP

ViestiKirjoittaja EAP » Pe 31 Maalis 2017, 22:23

Kreisipwitsentomat kirjoitti:Haluan tietää miksi ihmiset käyttävät niin paljon lääkkeitä? Mikä niissä kiehtoo? Se, että saatte laillisesti huumeita vai mikä? Senhän nyt kaikki jo tietääkin, että psykiatria on pseudotiede ja lääkkeistä on enemmän haittaa kuin hyötyä asiakkaalle.

Psykoosin estäjää eli neuroleptiä on todella järkevä käyttää jos on skitsofrenia ja unettomuuteen on todella järkevä käyttää mietoa melatoniinia jos ei muuten saa unta..

Ja toi huume juttu mikä lääke on huumeisiin verratava..Ehkä joku Xanor jota mun mielestä ei pitäs määrätä kellekkään..

Psyykelääkeistä ei saa mitään oloja eli toi huume juttu on paska puhetta.. Lääkkeitä syödään sen takia että on sairas ..Eikö joku tässä yhtälössä täsmää??

Outsider

ViestiKirjoittaja Outsider » Ma 08 Tammi 2018, 22:34

Pakko on käyttää lääkkeitä fyysisiin ja psyykkisiin sairauksiin, kun en muuten tule toimeen. Elimistöni ei siis toimi oikein ilman lääkkeitä, ei tämä ole mikään valintakysymys.
Paska reissu mutta tulipahan tehtyä :lol:

Freni

ViestiKirjoittaja Freni » To 03 Touko 2018, 10:10

Jos kaikki huumeet olis jotain neuroleptejä niin poliisi sais lakkauttaa huumeosaston koska kukaan ei ikinä vapaaehtoisesti käyttäis niitä. En oo amfetamiinia tai mitään LSD:tä koskaan edes kokeillu mut en mä usko et huumeiden käytön tarkoitus on tehdä olosta ihan pa*** vaan hyvä olo kai niistä pitäis tulla vai haluaako porukka nähdä näkyjä vai mitä ne niistä hakee en tiedä mutta vähän on hassua verrata lääkkeitä (ainaki neuroleptejä) huumeisiin.

Omalta kohdalta voin sanoa et opamoxia (vaikuttava aine Oksatsepaami!- mitä se sitten onkaan) söin aikani et saisin nukuttuu taas. Sitte kohta kun sain unta palloon ilman niitä pillereitä niin jätin ne pois. Abilifyta söin jokusen aikaa sen takia koska järjestelmä pakotti. Siitä oli apua ku kävi jossain juttelees ja niin. Ja kai siitäkin oli apua ku oli sairaalassa, omalla tavallaan auttoi se ympäristö ja ne ihmiset ketä siellä oli. Mutta sitte ku päälle pamahti pakkolääkitys niin asiat muuttui. Siitä kaikesta tuli uhka josta piti päästä eroon ja äkkiä, ei se tuntunu enää auttamiselta millään lailla. Vaikka en mä silloin kunnossa ollu niin piti vaan sanoa joo joo hyvin menee. Nyt oon päässy jo eroon niistä. Mut ei sitä oo vaikee arvata etten mä ikinä enää mee mihinkään vaikka missä kunnossa olisin. Ei mun tartte mennä kun mä tiedän mitä ne sanoo. Ne sanoo että mitä jos aloittaisit taas abilifyn (vai kirjoitetaanko se ISOLLA siis se alkukirjain AAA niinku Abilify (vaikuttava aine Aripipratsoli!) no joo jäähän siinä tietty pois sekin osa mikä oikeesti auttais mutta pakkolääkityksen pelossa en kyllä enää ikinä mee kenellekkään sanomaan että hei hei mitä mulle oikeesti kuuluu. Sitä en sitten tiedä onko siinä tilanteessa vika ihmisessä vai psykiatrian tavassa ”auttaa” vai molemmissa kun asiat menee niin.

Palaa sivulle “Lääkkeet”