HUOM!
Keskustelufoorumi ei korvaa lääkäriapua! Kaikki viestit ovat vain käyttäjien omia mielipiteitä. Muutokset hoitosuunnitelmaan on tehtävä aina oman lääkärin kanssa!
Kriisitilanteessa soita Suomen Mielenterveysseuran kriisipuhelimeen 010 195 202 (päivystää arkisin klo 9.00-07.00, viikonloppuisin ja juhlapyhinä klo 15.00-07.00).

Mitä mielialalääkkeitä olette käyttäneet?

SSRI- ja SNRI-lääkkeet, trisykliset masennuslääkkeet, bentsodiatsepiinit, beetasalpaajat, MAO-estäjät, psykoosilääkkeet, lääkkeiden sivuvaikutukset ym.
hukassa_

Mitä mielialalääkkeitä olette käyttäneet?

ViestiKirjoittaja hukassa_ » Pe 09 Syys 2016, 20:58

Onko niistä ollut apua? Kauanko olet käyttänyt yhteensä mielialalääkkeitä?

pringlesprinssi

Re: Mitä mielialalääkkeitä olette käyttäneet?

ViestiKirjoittaja pringlesprinssi » Ti 13 Syys 2016, 17:55

seronilit on käytössä, 20mg. itsellä on toiminut hyvin, on ollut apua. toukokuun puolivälistä olen syönyt (eli 4kk).

haitula

ViestiKirjoittaja haitula » Ke 14 Syys 2016, 2:53

Onhan noita tullut kokeiltua vuosien mittaan. Listaa niistä, joita muistan: Seronil, Cipralex, olikohan Seroxat, Venlafaxin, Voxra, Brintellix... Puolet varmaan jo unohtunut. Useamman vuoden nyt olen käyttänyt Cymbaltaa. Se alkoi kyllä vaikuttaa hyvin (yleistynyt ahdistuneisuushäiriö ja keskivaikea masennus) mutta ei kuitenkaan "parantanut" masennusta. Annosta yritettiin nostaa, mutta en sietänyt enempää kuin 60 mg. VAikutusta myös yritettiin boostata laittamalla rinnalle toinen lääke (koitettiin ainakin Voxra, Venlafaxin ja Brintellix). Apua ei ollut muuta kuin että apteekissa sai aina selitellä että juu, tiedän ettei näitä sais yhdessä, mut se on katsottu näin, blabla.

Näissä monissa lääkkeissä on ongelmana se, että aiheuttavat kuivuusoireita. Ja minulla kun on lisäksi kilpirauhasvaje ja Sjögrenin syndrooma, niin kuivuutta riittää muutenkin enemmän kuin kotitarpeiksi. Ja muutenkin olen hyvin herkkä lääkkeille, sekin on ominaista ainakin Sjögrenille. Aika pitkään psykiatri taisi pitää minua lääkevastaisena, kunnes tajusi että minulla on siihen ihan oikea syy, joka ei edes ole korvien välissä :D

Hammaslääkäripelkoon sain Oxaminin, jota olen sitten käyttänyt niin unensaantiin kuin ahdistuskohtauksiinkin. Ainoa mihin se oikeasti toimii on unetus.

Ai niin, ja kun kaaaaauan kauan sitten (ennen ensimmäistäkään diagnoosiani) menin päivystykseen kun sormiani pisteli ja mitä muita oireita siinä oli - lääkäri ilmoitti että olen masentunut ja iski kouraan diapamin. Sitä en kylläkään koskaan uskaltanut edes ottaa, muistan vain kuinka menin typertyneenä kotiin.

rajo

ViestiKirjoittaja rajo » Ke 14 Syys 2016, 20:26

Essitalopraamia (eli Escitalopram eli Cipralex) olen käyttänyt tammikuusta, vakiinnutettu annos 15 mg. Pitää masennusta toisinaan jotenkin loitolla. Sosiaalinen elämä kyllä latteutuu, mutta esimerkiksi isommat ahdistuskohtaukset ja ahdistuksen aiheuttamat fyysiset oireet (hikoilu, vapina, ei saa henkeä millään, vatsakivut ja ripuli, päänsärkyjäkin) ovat kaikonneet. Parempi kuin ilman.

Käytin sertraliinia puolisen vuotta ennen essitalopraamia, teho alkoi heiketä ja sosiaalisesti eristäydyin, yritettiin vielä nostaa mutta keho ei vain kestänyt yli 75 mg, kauhea ahdistuneisuus ei lakannut ja närästys-oksennusta. En suosittele...

Ehkä tuohon masennukseen laskee myös mirtatsapiinin, jota olen käyttänyt samasta tammikuusta nukkumista auttamaan 7,5 mg, johon se toimii erittäin hyvin - jotain vaikutusta ehkä masennukseen ja vireyteen totta kai.

arpinen

ViestiKirjoittaja arpinen » Su 18 Syys 2016, 14:45

Ensimmäinen lääkepari oli Seronil ja Diapam tarvittaessa. Seronil ei auttanut ja Diapamia käytin niin vähän ennen kuin se poistettiin käytöstä etten osaa sanoa mitään siitä. Seuraavaksi Cipralex, joka ei myöskään toiminut. Venlafaxin teki apaattisen ja sivuvaikutuksena suuri painon nousu, mikä jo valmiiksi ylipainoiselle ei ollut kovin hyvä juttu. Ketipinor nukkumisvaikeuksiin ja illan ahdistukseen (kun en saanut sen ahdistuksen takia nukuttua). Nykyinen lääke Voxra nostanut mielialaa, virkeämpi olo, enkä tunne oloani jatkuvasti ihan zombieksi. Kokeiltiin Seroquel Prolongia Ketipinorin sijaan, että se olisi sitonut ahdistusta päivällä enemmän, mutta ei toiminut, vaan aiheutti päinvastaisen reaktion eli niin suuria ahdistuskohtauksia että oli fyysisesti paha olo eli palasimme Ketipinoriin.

Eli nykyään menee Ketipinor ja Voxra.
Failed as humans,
turned into ash one by one
and scattered beautifully.

Hullupokefani98

ViestiKirjoittaja Hullupokefani98 » To 22 Syys 2016, 10:46

Eka oli Abilify 7,5 mg siiten Seronil 30mg Tarvittavaa oli Ketipinor 25 mg-75mg nyt on Atarax 25 mg
Dg:Keskivaikea masennus ja ahdistuneisuushäiriö ja
sekamuotoinen persoonallisuushäiriö

hiljaisuudenvankina

ViestiKirjoittaja hiljaisuudenvankina » Su 25 Syys 2016, 21:37

Sertralin 50mg aloitettiin. Nostettiin melkein heti 75mg, keväällä paheni taas niin paljon ni nostettiin 100mg
elamahiljaisuudessa.blogspot.fi

tunnevammainen

ViestiKirjoittaja tunnevammainen » Ke 28 Syys 2016, 12:46

Itelläni on menny ainaki truxal, opamox, sertralin, abilify, atarax, seroquel prolong. Muita ei oo tai en muista. Tällä hetkellä menis jos ottaisin lito 1050mg (litium), thyroxin 25mikrog? (kilpirauhasen vajaatoimintaan joka johtuu litiumista ":)" ), lamictal 100mg, ketipinor 25-50mg ja melatoniini 3-6mg. Ehkä parhaiten auttanu on ollu truxal, mut se otettiin pois mun "pelleilyn" takia, joku ehkä tajuaa. Truxal todellaki autto nukahtaa, meni 30min ni olin harvinaisen valmis nukkuu. Seroquel prolong on lääke josta ei oo mitään hyvää sanottavaa. Joskus otan ketipinorin ja melatoniinin, mut tosi harvoin - ehkä kahtena iltana viikossa, joskus jo päivällä.
Pessimisti ei pety.

Marissa82

ViestiKirjoittaja Marissa82 » La 01 Loka 2016, 15:37

Vuodesta 2001 käyttänyt erilaisia lääkkeitä. Risperdal, zyprexa (ei toiminut, lihotti), remeron (ei toiminut, lihotti), zoloft (ei toiminut alussa lopetettiin), jotain vanhoja mas.lääkkeitä kokeilin ei auttaneet. Oxaminia ja tenoxia, imovanea ja muita unilääkkeitä aina lyhyitä aikoja aikoinaan sitten lääkitykseksi vakiintui ketipinor sekä temesta 1mg. Söin tätä yhdistelmää välillä siihen yhdistellen jotain mas.lääkettä huonoin seurauksin eikä temesta-annos noussut säännöllisessäkään käytössä. Sen sijaan ketipinor/seroquel aiheuttanut paljon ikäviä sivuoireita mm. ahdistuksen pahenemista, hitautta jne. Jälkeenpäin ajatellen olisin voinut silloin kun temestaa käytin kuusi vuotta voinut yrittää vähän pienemmällä annoksella pärjätä mutta en silti koe että käytin sitä väärin, en siis syönyt yli annoksen enkä ottanut turhaan, mutta se on vahva rauhoittava joten päiväannos ei kannata olla kovin iso. Sitten kuuden vuoden tauon jälkeen tuli taas uusi lääkäri joka päätti että lopetetaan temesta suoraan ja kohteli mua muutenkin huumeriippuvaista vaikken ole koskaan mitään aineita käyttänyt väärin. Laittoi jopa huumeseulaan. Käski lopettaa temestan kahdessa viikossa vaikka ahdistus oli yhtä pahaa kuin aiemmin eikä vointi juurikaan parantunut. Olisin varmaan kuollut tai joutunut sairaalaan jos olisin kuunnellut tätä lääkäriä. Pyysin sitten tilalle miedompaa rauhoittavaa, oxamin 15mg ja pidensin lopetusaikaa.

No sain lopetettua sen ja syön edellen oxaminia oikeastaan joka päivä muun lääkityksen ohella koska ahdistus on jatkuvaa eikä siihen muu auta ja pahimmillaan tosi pahaa, tuskaista ahdistusta. Annos ei ole noussut enkä koe mitään ongelmaa sen käytön kanssa joten koen ikävänä että jatkuvasti hoetaan että bentsot koukuttaa. Ei ne kaikkia koukuta eikä kaikilla nouse annos eikä kaikki käytä niitä väärin. Osa osaa itse tarkkailla käyttöä ja käyttää niitä ihan järkevästi. Älkää uskoko kaikkea mitä teille sanotaan. Suomessa on tällä hetkellä vallalla käsitys että rauhoittavat ovat saatanasta ja neuroleptit taivaasta. Vaikka neurolepteillä on paljon enemmän sivuvaikutuksia ja esim. ketipinor lopettaminen on paljon vaikeampaa kuin rauhoittavan! Kokemusta on! Olen kokeillut varmaan 80% kaikista niistä psyykelääkkeistä mitä on olemassa ja rauhoittavat on ainoat lyrican ohella jotka oikeasti auttavat ahdistukseen... Sertralin joka menee tällä hetkellä myös auttaa paniikkiin ja traumojen aiheuttamiin oireisiin, ketipinor rauhoittaa ja nukuttaa. Beetasalpaajat on hyviä jännittäjille ja sos.tilanteista kärsiville tai ylikierrostiloissa.

Rasittavaa jatkuvasti hokea lääkäreille ja hoitajille että en käytä lääkkeitä väärin, en ota rauhoittavaa liian helposti ja etten pärjää ilman sitä. Kipulääkkeitä syövät joutuvat samaa tekemään koko ajan.

Marissa82

ViestiKirjoittaja Marissa82 » La 01 Loka 2016, 16:09

Lisäänpä vielä vaikka tämä menee taas paasaukseksi että kerran hain apua fyysiseen sairauteeni terveyskeskuksesta tai yritin hakea. Soitin sinne ja puhelimeen vastasi sairaanhoitaja, selitin tilanteeni, halusin lääkärinajan ja sanoin yhdessä vaiheessa että en ole edes nukkunut viime yönä ollenkaan, että tämä puhelimessa ollut sairaanhoitaja olisi tajunnut että oikeasti voin huonosti. No hän siihen sitten kysyi että "senkö takia haluat lääkärinajan?". Vastasin muistaakseni että kyllä, vaikka olisi kai pitänyt vastata että osittain sen vuoksi koska se oli vain osasyy. (Eli unettomuus). Tästä hän sitten päätteli jotenkin että halusin lääkärinajan koska halusin unilääkkeitä, keskushermostoon vaikuttavia unilääkkeitä joita mulle oli jo määrätty ennestään. Eli luuli että tulen sinne huijaamaan lisää lääkkeitä! Kuulin tästä sitten myöhemmin erikoissairaanhoidon eli psyk.hoidon kautta jossa mulle sanottiin asiasta eli alettiin kohtelemaan kuin huijaria ja valehtelijaa.

Eli mua alettiin syyttämään siitä että halusin varata lääkärinajan hoitaakseni fyysistä sairauttani!!! En edes saanut koko lääkärinaikaa tai mitään apua vaan lähinnä naurua että ei ne nuo oireet siitä fyysisestä sairaudesta johdu kun myöhemmin soitin takaisin tk:oohon. Ja sitten kun aloin selvittelemään tätä väärinkäsitystä kävi ilmi että tämä vainoharhainen, väärin ymmärtänyt sairaanhoitaja oli terveyskeskuksen psykiatrinen sairaanhoitaja ja kun pyysin hänelle suoraa soittoaikaa että hän korjaisi erehdyksen ja kirjaisi sinne potilastietoihini etten ole oikeasti yrittänyt hakea mitään rauhoittavia tai keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä hän vähätteli asiaa sanomalla että "ei kai se ole niin vakavaa". No korjasi kuitenkin ne tiedot ettei jäänyt onneksi mitään vääriä käsityksiä sinne tietoihini. Voisiko ihmiset vähän miettiä miltä se tuntuu sairastavasta ja pahoinvoivasta ihmisestä kun se menee hakemaan apua ja sut leimataan rikolliseksi ja kun suhun muutenkin suhtaudutaan hyvin negatiivisesti? Kaiken lisäksi omiin kokemuksiin pohjautuen sanoisin että näillä psykiatrisen alan työntekijöillä on eniten ennakkoluuloja ja suhtautuvat potilaisiin negatiivisesti, suorastaan vihamielisesti.

someo559

ViestiKirjoittaja someo559 » La 01 Loka 2016, 17:49

Marissa82 kirjoitti:Lisäänpä vielä vaikka tämä menee taas paasaukseksi että kerran hain apua fyysiseen sairauteeni terveyskeskuksesta tai yritin hakea. Soitin sinne ja puhelimeen vastasi sairaanhoitaja, selitin tilanteeni, halusin lääkärinajan ja sanoin yhdessä vaiheessa että en ole edes nukkunut viime yönä ollenkaan, että tämä puhelimessa ollut sairaanhoitaja olisi tajunnut että oikeasti voin huonosti. No hän siihen sitten kysyi että "senkö takia haluat lääkärinajan?". Vastasin muistaakseni että kyllä, vaikka olisi kai pitänyt vastata että osittain sen vuoksi koska se oli vain osasyy. (Eli unettomuus). Tästä hän sitten päätteli jotenkin että halusin lääkärinajan koska halusin unilääkkeitä, keskushermostoon vaikuttavia unilääkkeitä joita mulle oli jo määrätty ennestään. Eli luuli että tulen sinne huijaamaan lisää lääkkeitä! Kuulin tästä sitten myöhemmin erikoissairaanhoidon eli psyk.hoidon kautta jossa mulle sanottiin asiasta eli alettiin kohtelemaan kuin huijaria ja valehtelijaa.

Eli mua alettiin syyttämään siitä että halusin varata lääkärinajan hoitaakseni fyysistä sairauttani!!! En edes saanut koko lääkärinaikaa tai mitään apua vaan lähinnä naurua että ei ne nuo oireet siitä fyysisestä sairaudesta johdu kun myöhemmin soitin takaisin tk:oohon. Ja sitten kun aloin selvittelemään tätä väärinkäsitystä kävi ilmi että tämä vainoharhainen, väärin ymmärtänyt sairaanhoitaja oli terveyskeskuksen psykiatrinen sairaanhoitaja ja kun pyysin hänelle suoraa soittoaikaa että hän korjaisi erehdyksen ja kirjaisi sinne potilastietoihini etten ole oikeasti yrittänyt hakea mitään rauhoittavia tai keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä hän vähätteli asiaa sanomalla että "ei kai se ole niin vakavaa". No korjasi kuitenkin ne tiedot ettei jäänyt onneksi mitään vääriä käsityksiä sinne tietoihini. Voisiko ihmiset vähän miettiä miltä se tuntuu sairastavasta ja pahoinvoivasta ihmisestä kun se menee hakemaan apua ja sut leimataan rikolliseksi ja kun suhun muutenkin suhtaudutaan hyvin negatiivisesti? Kaiken lisäksi omiin kokemuksiin pohjautuen sanoisin että näillä psykiatrisen alan työntekijöillä on eniten ennakkoluuloja ja suhtautuvat potilaisiin negatiivisesti, suorastaan vihamielisesti.

Ihme henkilökuntaan olet törmännyt! Itse olen tuon tasoisiin törmännyt vain kerran yhden osasto-sijaislääkärin kohdalla. Sinänsä olen kyllä käsittänyt, että aika monella voi olla ennakkoluuloja bentsoja käyttäviä kohtaa. Mutta siinäkin varmaan vaikuttaa diagnoosi ja vastaavat tekijät aika paljon. En kyllä ymmärrä, mitä niin pahaa bentsoissa on jos niitä käyttää lääkärin ohjeiden mukaisesti. Sinänsä ne kyllä omasta mielestänikin koukuttavat, mutta jos annos pysyy ohjeiden mukaisena niin eihän siinä ole mitään eroa psykoosilääkkeisiin, joihin niihinkin "jää koukkuun" ainakin lähes samalla lailla.
Diagnoosi: skitsoaffektiivinen häiriö

haitula

ViestiKirjoittaja haitula » Su 02 Loka 2016, 3:36

Se on aina kurjaa lukea kuinka huonosti sairaita ihmisiä välillä kohdellaan juuri niiden taholta joiden pitäisi meitä auttaa :(

Minulle kävi bentsojen osalta aikalailla päinvastoin: Tunnustin hoitavalle psykiatrilleni, että olen niitä käyttänyt nukkumisapuna. Kysyi että onko niistä ollut siinä apua. Vastasin että on, ja sitten jäin suu auki vaan tuijottamaan, kun lääkäri vaan totesi rauhallisesti että se nyt on sitten ihan sama onko koukussa bentsoihin vai nukahtamislääkkeisiin. Ja niinhän se on. Jos lääkettä tarvii, se on ihan sama onko siihen koukussa vai ei, kun ilman ei kuitenkaan tule toimeen.

No, ainakaan toistaiseksi en ole bentsoihin koukuttunut. Pelkään niitä niin paljon että otan vasta viimeisessä hädässä ja sittenkin mietin vielä kaksi kertaa :mrgreen: Puoli vuotta varmaan meni etten ottanut yhtään, ja nyt syksyllä olen muutaman napannut.

Marissa82

ViestiKirjoittaja Marissa82 » Su 02 Loka 2016, 15:12

Joo todellakin olen kaikenlaiseen ikävään törmännyt tässä viimeisen kymmenen vuoden aikana niin etten enää uskalla luottaa juuri keneenkään psyk.alan työntekijään ja se on mulle kyllä ihan sama nyt kun olen jo päässyt irti tuosta systeemistä eli olen pysyvällä työkyvyttömyyseläkkeellä eikä ole pakko Kelan puolelta käydä missään. Itse olen ottanut rauhoittavaa joskus ennen nukkumaanmenoa mutta ahdistukseen en unilääkkeenä. Mulle lukee reseptissä että 1-3 tbl päivässä ja olen olettanut että se tarkoittaa että vuorokaudessa ja silloin voin ottaa sitä lääkettä vaikka yöllä. Eihän mun ahdistus ole ainakaan riippuvainen mistään kellonajasta ja kun mulla on jatkuvia univaikeuksia niin unirytmi on mikä on. Yksi yksityinen psykiatri sanoi että ehkä voisit ottaa sitä oxaminia yölläkin kun menin sinne taas kriisiaikana, ihmettelin mielessäni että eikö tuo nyt ole ihan itsestäänselvää.. Jos olen yöllä ahdistunut enkä saa unta niin tottakai otan yöllä rauhoittavan. On mulla erikseen unilääkekin jota otan silloin tällöin jos tuntuu että tarvin sitä mutta mulla ainakin jatkuva ahdistus on se joka häiritsee eniten. Ja se todellakin on ihan sama oletko koukussa unilääkkeeseen vai rauhoittavaan. Kummatkin on keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä. Kun itse on kokenut vaikeita asioita ja monesti pelännyt henkeni puolesta että miten selviydyn seuraavaan päivään tai miten pysyn järjissäni niin ei todellakaan kiinnosta enää alkaa nipottamaan mistään pikkuasioista! Tärkeintä on se että pysyy siinä annoksessa, päiväannoksessa ja jos ei pysy niin sitten ottaa yhteyttä lääkäriin. Entinen lääkäri myös antoi mun kriisiaikana ottaa rauhoittavaa joinain päivinä enemmän mutta sitten kehoitti ottamaan toisina päivinä vähemmän ettei annostus nousisi. Itselle tämä oli kyllä vaikeaa, olisin tarvinnut tilapäisen annosnoston mutta eihän se käynyt tietystikään.. vaikka tiedän kokemuksesta että kriisiajan jälkeen annostus laskee takaisin normaaliin ihan itsestään.

Aquamarine

ViestiKirjoittaja Aquamarine » Ma 03 Loka 2016, 0:31

Oon käyttänyt ennen:
Sertralin (ei apua)
Venlafaxin (ei apua)
Cipralex (ehkä vähän apua jonkin aikaa, mutta masennus paheni uudelleen lääkkeestä huolimatta)
Buspiron (ei mitään apua)
Mirtazapin (oli apua, en tajua miksi edes lopetettiin)
Abilify (Vei viimeisenkin elämänhalun, keskittymiskyvyn ja teki muutenkin tosi levottomaksi, hirveä kuvotus/pahoinvointi. Sain palan elämää takas, kun lopetin)
Truxal (otin vain kerran ja tuli aivan hirveä olo)

Nyt käytössä:
Cymbalta
Seroquel Prolong
Ketipinor
Opamox
Propral
Melatoniini
Mirtazapin tulossa ehkä takaisin
Toistuvan masennuksen vaikea masennusjakso
Ahdistuneisuushäiriö
Traumaperäinen stressihäiriö
epäily: Dissosiaatiohäiriö

johndoe

ViestiKirjoittaja johndoe » Ma 03 Loka 2016, 16:20

Lääkitystä mitä näin äkkiseltään muistan käyttäneeni

Cipralex
Optipar
(Kummastakaan ei ollut oikein apua ahdistukseen eikä sos.til.pelkoon)
Mirtzapin(Omalla kohdalla muistan vaan että nukuin kyllä tosi hyvin kun käytin tätä ja ruoka maistui mutta olin koko ajan tosi väsynyt joten ei ollut apua pidemmän päälle.)
Venlafaxin 75mg ollut käytössä nyt pidemmän aikaa. Ja on auttanut kyllä ahdistukseen ja myös jonkun verran sos.tilanteiden pelkoon.
Välillä myös 150mg tai 37,5mg. Jojoillut tämän lääkkeen kanssa (lopettanut kun ei ole ahdistanut ja aloittanut uudestaan kun ahdistus on palannut)
Nyt olin puoli vuotta kokonaan ilman ja ahdistus palasi kesän aikana joten aloitin pari viikkoa sitten syömään taas 75mg:sta.

Piip

ViestiKirjoittaja Piip » Pe 21 Loka 2016, 19:33

Sepram
Voxra - olin allerginen , ei sopinut keholleni vaan kutitti joka puolelta
Venlafaxin
Opamox
Metoprolol
Levozin oli unilääkkeenä muutaman vuoden.

Venlaa menee se minimiannos eli 37,5 mg enää, 150 mg vei yöunet ja 75 mg oli vakioannos pitkään.

mangusti

ViestiKirjoittaja mangusti » La 29 Loka 2016, 23:05

Seronil ei auttanut.
Cipralex ei auttanut
Ketipinor ei auttanut muuta kuin nukkumiseen, joten lopetin kahden vuoden jälkeen.
Buspironi vai mikä lie ei auttanut.
Lamictal ahdistukseen ei apua.
Venlafaxin auttoi aluksi, mutta vasta kun oli maksimiannos eli 300mg. Tunsin olevani taas normaali. Teho kuitenkin katosi, kun läheinen kuoli ja suruaika kesti kaksi vuotta. Masennus ei helpottanut enää edes venlafaxiinilla, mutta syön sitä edelleen maksimi annoksella, koska jos laskee annosta alkaa heti olo huononemaan vielä lisää.

Kokeillut venlan rinnalla voxraa ja brintellixiä. Toinen toimi hyvin en muista kumpi, mutta teho katosi vaikka oli maksimi annos. Ja toinen auttoi myös, mutta en voinut jatkaa käyttöä pahojen sivuvaikutuksten vuoksi,jotka eivät lähteneet ollenkaan pois.

Joten, täasä sitä taas ootellaan että pääsen lääkäriin josko ois tullu uusia lääkkeitä mitä voisi kokeilla tän venlafaxiinin rinnalla. En pistäisi vastaan jos kokeiltaisiin sähköhoitoakin.

hanna74

ViestiKirjoittaja hanna74 » La 05 Marras 2016, 14:49

mul on kaksuuntanen jne.
zoloft setraliini ripuli,hiki orgasmi laimeni
mirtatsapiini lihotti hirveesti ja jalat turpos, autto nukkumiseen
efexor venlafaksiini, toimintakyky ok, mut ei auttanu masennukseen , maha sekasin
cymbalta ei mitään vaikutusta
cipralex ei auttanu masennukseen
voxra ei auttanu masennukseen, epäilen et teki itsemurhaajatuksia
ixel, autto ahdistukseen jonkin verran muttei masennukseen
valdoxan nyt auttaa masennukseen jonkin verran ja välillä auttaa nukkumiseen

Kata

ViestiKirjoittaja Kata » Ti 08 Marras 2016, 11:05

Itellä käytössä Seronil, Truxal ja Atarax. Nää oon kokenu kohtuu hyviks joskin tuntuu, et annoksen liian pieniä vielä. Oon kokeillu myös Ketipinoria, mut se oli myrkky mun keholle, vei yöunet, teki tunteettomaks, lihotti, aiheutti ahdistusta, painajaisia...
Lääkkeitä oon käyttäny nyt kaks vuotta.

hiljaisuudenvankina

ViestiKirjoittaja hiljaisuudenvankina » Ti 15 Marras 2016, 9:41

Sertralin, aloitin n. 6 vuotta sitten. Aika ajoin nostettu annosta
elamahiljaisuudessa.blogspot.fi

Zaela

ViestiKirjoittaja Zaela » Ti 15 Marras 2016, 16:14

Alussa oli Seronil, mutta vuoden toimimattomuuden jälkeen vaihtui Venlafaxiiniin (75 mg). Sitä söin pari vuotta, jonka jälkeen puolen vuoden lääkkeetön tauko. Sitten uudestaan 150 mg annoksella, nyt menee sillä edelleen.
Seronilista ei muistaakseni ollut mitään haittaa, venloista oli ekalla kerralla vain vieroitusoireita lopettaessa, mutta nyt kun aloitti uudestaan, oli jokaisessa annoksessa (nostettiin portaittain 37,5 mg -> 75 mg -> 150 mg) paha olo, ruokahaluttomuus, hirveä itsetuhoisuus jne. sivuoireet. Nykyisin ei mielestäni ole oikein mitään oireita havaittavissa, ruokahalu on ehkä hieman heikompi kuin joskus, mutta nyt sekin on ruvennut taas normalisoitumaan.
Alkoholi nousee nopeasti päähän ja krapulat ovat kohtalaisen lieviä. Muista oireiluista ei tiedä onko ne lääkkeiden vai ihan vain pään aiheuttamia.

Yleisesti venlat auttavat hyvin, pakkoajatukset lähtivät kokonaan pois, jonka lisäksi ahdistus ja masennus ovat lieventyneet huomattavasti. Sopii siis mulle todella hyvin, ja toivon, että näin jatkuu, sillä todennäköisesti joudun ko. lääkettä syömään kohtalaisen kauan.
I'm a suffer-genius and
Vivi-sex symbol

Hullupokefani98

ViestiKirjoittaja Hullupokefani98 » Pe 02 Joulu 2016, 5:57

Hullupokefani98 kirjoitti:Eka oli Abilify 7,5 mg siiten Seronil 30mg ja Levozin 25mg Tarvittavaa oli Ketipinor 25 mg-75mg oli Atarax 25 mg

Pasaju

ViestiKirjoittaja Pasaju » Su 09 Huhti 2017, 14:28

Essitalopramia käytin noin vuoden. Valtava apu oli. Ainoa haittapuoli oli häiriöt seksipuolella. Halut laimentuvat ja orgasmin saaminen hankaloituu ;) No nuo on mitättömiä asioita silloin, kun pääsee helvetillisestä olosta eroon.

EAP

ViestiKirjoittaja EAP » Ma 10 Huhti 2017, 22:30

Pasaju kirjoitti:Essitalopramia käytin noin vuoden. Valtava apu oli. Ainoa haittapuoli oli häiriöt seksipuolella. Halut laimentuvat ja orgasmin saaminen hankaloituu ;) No nuo on mitättömiä asioita silloin, kun pääsee helvetillisestä olosta eroon.

Itse mietin jos aloitas masennuslääkkeen..Mutta toisinaan ne tdella hankalia ongelmia mitä noista lääkkeistä tulee melkein kaikille..

Masennuksen kanssa kuitenkin tulen toimeen vaikka se keskivaikea onkin ..Eli ei o mitään itsetuhoisuutta ja pidän itsestäni huolta.. En taida aloittaa tota lääkitystä..

Muuten menee Abilify 15 mg
Melatoniini 45 mg

ja tarvittaessa ketipinor ja diapam,Minimi annoksilla..
Kärsimys karaisee , tuska opettaa ja kuolema tulee ilman jouduttamistakin...

Ragda

ViestiKirjoittaja Ragda » Su 11 Kesä 2017, 14:47

Ensimmäisiä rauhoittavia mitä määrättiin oli Diapam, Xanor ja opamox.

Myöhemmin mulle syötetty ainakin näitä:

Cipralex - ei tehoa
Olantzapiini - ikäviä sivuvaikutuksia
Ketipinor - syönyt kauan. N.7 vuotta. En enään käytä kuin tarvittavana uneen. Isoilla annoksilla teki akatisiaa öisin. Se oli helvetillistä. Antaa hyvin unen. Mennyt lyhyt ja pitkävaikutteisena. Suurin annos ollut 900mg ja pienin 25 mg. Tästä lääkkeestä paljon kokemusta

Seroquel - sama kuin keti.
Ativan - Sain (pakotettuna) sairaalassa.

Serenase - ei vienyt harhaisuutta
Abilify - teki musta vielä itsetuhoisemman kuin olin
Levozin - en oikein osaa sanoa mitään
Leponex - olin kuolaava zombi
Risperidon - söin tabletteina ja myöhemmin injektiona anto. Auttoi. Sai mieleni tasaantumaan ja harhat pois

Xeplion - menee nyt injektiona. Kai ihan ok. En halua ajatella koko asiaa. En osaa hyväksyä ja vituttaa. Sattuu perkeleen paljon pistäminen ja muutaman päivän koko käsivarsi kipeä.

Temestaa on mennyt aikoinaan, nykyään Diapam bentsoista käytössä.
Dg: Sekamuotoinen Skitsoaffektiivinen häiriö.
-Haasteet on tehty voitettaviksi-

Hullupokefani98

ViestiKirjoittaja Hullupokefani98 » Ma 02 Loka 2017, 10:39

Aamu :Venlafaxin Orion 75mg ja Metforem 500mg
Ilta:mirtazapin 15 mg ja Metforem 500mg
Muu :Risperdal Consta 37,5mg ja Atarax 25mg x3 ja Ketipinor 25mg x2

Neulatyyny

ViestiKirjoittaja Neulatyyny » Ti 03 Loka 2017, 1:12

Liikaa kaikkea paskaa. Lääkettä lääkkeen tilalle. Ajattelin laittaa ne listana, koska en jaksa kertoilla kaikista sivuoireista. Lopetut lääkitykset eivät ole toimineet tai niitä ei ole saanut käyttää pitkäaikaisesti, jos niihin on mahdollista jäädä riippuvaiseksi. En tiedä onko lopetetuissa lääkityksissä kaikki, mutta kaikki mitä itse muistan.

Olen käyttänyt:
Lamictal
Litium
Seronil
Efexor
Rivatril
Brintellix
Leponex (Hirvein lääke ikinä. Kuolasin aina öisin tyynyni märäksi. Aineenvaihdunta sanoi stop ja syötätti vitusti. En muista Leponexin ajoilta juuri mitään. n. 2v käytin ja lihoin aivan liikaa. Kunnon läski zombi.)
Zyprexa
Abilify
Ketipinor

Unilääkkeenä:
Tenox

Tarvittavana:
Atarax
Levozin

Nykyään käytän:

Sertralin 100mg (Ei kyllä auta ja joskus nuorena on ollut käytössä. Silloin kauppanimi oli Zoloft)

Tarvittavana:
Propral 40mg
Diapam 5-10mg
"The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts and the stupid ones are full of confidence."
-Charles Bukowski

Palaa sivulle “Lääkkeet”