HUOM!
Keskustelufoorumi ei korvaa lääkäriapua! Kaikki viestit ovat vain käyttäjien omia mielipiteitä. Muutokset hoitosuunnitelmaan on tehtävä aina oman lääkärin kanssa!
Kriisitilanteessa soita Suomen Mielenterveysseuran kriisipuhelimeen 010 195 202 (päivystää arkisin klo 9.00-07.00, viikonloppuisin ja juhlapyhinä klo 15.00-07.00).

Mikä luokitellaan itsemurhayritykseksi?

Yleistä keskustelua kaikesta mielenterveysongelmiin liittyvästä. Tänne myös keskustelut sairauksista, joilla ei ole vielä omaa aluetta.
someo559

Mikä luokitellaan itsemurhayritykseksi?

ViestiKirjoittaja someo559 » Ti 11 Huhti 2017, 19:39

En viitsi mennä asian taustoihin sen enempää, mutta tossa pari päivää sitten "osa mua" (mulla on myös dissosiaatiohäiriö) sai päähänsä kokeilla, että kuolenko mä jos vedän kunnon kännit, kun mulla on helvetisti muutaki lääkitystä ja sitte etenki toi litium, minkä kanssa ei eteenkään saisi erityisemmin juoda. Toivoin siis, että kuolisin ja se oli tavoitteena, mutta en tehnyt asian eteen mitään sen enempää, kuin että join kännit (yli 10 annosta kuitenkin).

Noh, mitään ei käynyt, ei tullut edes krapulaa, eli ei sen puoleen. Huomenna olisi tarkoitus kertoa tästä episodista hoitataholle ja saa nähdä mitä ne toteavat / joudunko osastolle, mutta ajattelin kysyä teiltä mitä mieltä olette tästä episodista ja siis ihan yleiselläkin tasolla siitä, mikä luokitellaan itsemurhayritykseksi?
Diagnoosi: skitsoaffektiivinen häiriö

EAP

Re: Mikä luokitellaan itsemurhayritykseksi?

ViestiKirjoittaja EAP » Ti 11 Huhti 2017, 22:11

someo559 kirjoitti:En viitsi mennä asian taustoihin sen enempää, mutta tossa pari päivää sitten "osa mua" (mulla on myös dissosiaatiohäiriö) sai päähänsä kokeilla, että kuolenko mä jos vedän kunnon kännit, kun mulla on helvetisti muutaki lääkitystä ja sitte etenki toi litium, minkä kanssa ei eteenkään saisi erityisemmin juoda. Toivoin siis, että kuolisin ja se oli tavoitteena, mutta en tehnyt asian eteen mitään sen enempää, kuin että join kännit (yli 10 annosta kuitenkin).

Noh, mitään ei käynyt, ei tullut edes krapulaa, eli ei sen puoleen. Huomenna olisi tarkoitus kertoa tästä episodista hoitataholle ja saa nähdä mitä ne toteavat / joudunko osastolle, mutta ajattelin kysyä teiltä mitä mieltä olette tästä episodista ja siis ihan yleiselläkin tasolla siitä, mikä luokitellaan itsemurhayritykseksi?

Ei kuole ja eikä ole mikään itsemurhayritys jos juo kunnon kännit... Itse en jokaista känniä edes sinne tilitä... Jos ton takia juodut osastolle niin ei voi kun ihmetellä...Hyvää jatkoa ja kuolemaa ei kannata toivoa eikä miettiä kaikki me täältä lähtään luonnolisesti kun aika on :)

someo559

ViestiKirjoittaja someo559 » Ke 12 Huhti 2017, 3:55

Siis se pointti on, että Litiumin kanssa ei ihan oikeasti saisi juoda paria annosta enempää kerralla (siis niinkun missään tapauksessa ei ikinä saisi). Sitten kun mulla menee säännöllisenä joku 5 muuta lääkettä sellaista joiden kanssa ei ole myöskään suositeltavaa juoda, niin en tiedä, mutta epäilen että tossa olisi voinut käydä vähän pahemminkin jos olisi ollut huonompi tuuri.

Mutta tää nyt oli tämmönen kokeilu, onneks en vetänyt mitään lääkeövereitä samalla tai muuten tehnyt jotain vielä itsetuhosempaa, koska sillon olisin kyllä saanut itseni hengiltä. Mutta pitää jatkossa ottaa enemmän tosissaan noi itsetuhoset ajatukset jos niitä tulee yhtä vahvoina kuin ennen tätä "kokeilua". En nimittäin suoraan sanottuna tiedä miksi olin valmis vaarantamaan henkeni alkoholilla, mutta en vienyt hommaa loppuun esim. lääkkeillä siinä vaiheessa kun huomasin, ettei siinä mitään ole käymässä pelkän alkoholin puolesta.

someo559

ViestiKirjoittaja someo559 » Ke 12 Huhti 2017, 14:41

someo559 kirjoitti:Siis se pointti on, että Litiumin kanssa ei ihan oikeasti saisi juoda paria annosta enempää kerralla (siis niinkun missään tapauksessa ei ikinä saisi). Sitten kun mulla menee säännöllisenä joku 5 muuta lääkettä sellaista joiden kanssa ei ole myöskään suositeltavaa juoda, niin en tiedä, mutta epäilen että tossa olisi voinut käydä vähän pahemminkin jos olisi ollut huonompi tuuri.

Mutta tää nyt oli tämmönen kokeilu, onneks en vetänyt mitään lääkeövereitä samalla tai muuten tehnyt jotain vielä itsetuhosempaa, koska sillon olisin kyllä saanut itseni hengiltä. Mutta pitää jatkossa ottaa enemmän tosissaan noi itsetuhoset ajatukset jos niitä tulee yhtä vahvoina kuin ennen tätä "kokeilua". En nimittäin suoraan sanottuna tiedä miksi olin valmis vaarantamaan henkeni alkoholilla, mutta en vienyt hommaa loppuun esim. lääkkeillä siinä vaiheessa kun huomasin, ettei siinä mitään ole käymässä pelkän alkoholin puolesta.

Oli tänään lääkärintapaaminen ja eivät ainakaan siinä kutsuneet tätä ihan itsemurhayritykseksi. Mitä tulee noihin lääkkeisiin niin kuulemma riskit on olemassa eli teoriassa olisin voinut kuolla eikä missään tapauksessa saisi juoda noin paljoa, mutta kuolema on kuitenkin aika epätodennäköistä näidenkin lääkkeiden kanssa. Mutta täytyy vaan olla iloinen etten vetänyt mitään esim. lääkeyliannosta tuohon päälle, ei se nyt niin kaukana ollut. Mutta joo, nyt voisi ottaa vähän rennommin ja yrittää saada vointia vähän paremmaksi.

Ragda

ViestiKirjoittaja Ragda » La 29 Huhti 2017, 0:09

Mää käsitän itsemurhayrityksen sellaiseksi että sen teon tavoitteena on kuolla. Sitten jos tekee jotakin sellaista missä tiedostaa kuoleman riskin ja ajattelee että " jos nyt tästä kuolen niin ei haittaa", on mielestäni itsetuhoista käyttäytymistä.

Mutta kai sille jokainen ihte vetää rajan, mitä mikin on.

Tsemppiä ketjun aloittajalle!
Dg: Sekamuotoinen Skitsoaffektiivinen häiriö.
-Haasteet on tehty voitettaviksi-

rride

ViestiKirjoittaja rride » Ti 30 Touko 2017, 14:37

Itte laskisin kaiken sellasen, missä yrität tietoisesti tappaa ittes.

Michaeldab

Mika luokitellaan itsemurhayritykseksi

ViestiKirjoittaja Michaeldab » Ma 25 Kesä 2018, 13:35

Ratkorikuski Mujunenko se oli vieny Kertunsaaren parturin, mika sitten yhta miesta veetutti. Puujalkanen poolimestari totes, etta ainahan se nyt senverran, tervetta miesta...

Mutta itse asiaan. Nikkanen ko on kalluppimestari, vois pystyttaa kyselyn, etta kumman menetyksen palstalaisten enemmisto kokis pahempana kolauksena, liipasinsormen vai ns. pelinavaussormen?

jaakkovaakko

Freni

Re: Mika luokitellaan itsemurhayritykseksi

ViestiKirjoittaja Freni » Ma 25 Kesä 2018, 15:35

Michaeldab kirjoitti:Ratkorikuski Mujunenko se oli vieny Kertunsaaren parturin, mika sitten yhta miesta veetutti. Puujalkanen poolimestari totes, etta ainahan se nyt senverran, tervetta miesta...

Mutta itse asiaan. Nikkanen ko on kalluppimestari, vois pystyttaa kyselyn, etta kumman menetyksen palstalaisten enemmisto kokis pahempana kolauksena, liipasinsormen vai ns. pelinavaussormen?

jaakkovaakko

Mihin Mujunen vei sen parturin?

Onko poolimestari hevospoolon pelaaja?

Ja kuka on Nikkanen?

Palaa sivulle “Yleistä mielenterveysongelmista”