HUOM!
Keskustelufoorumi ei korvaa lääkäriapua! Kaikki viestit ovat vain käyttäjien omia mielipiteitä. Muutokset hoitosuunnitelmaan on tehtävä aina oman lääkärin kanssa!
Kriisitilanteessa soita Suomen Mielenterveysseuran kriisipuhelimeen 010 195 202 (päivystää arkisin klo 9.00-07.00, viikonloppuisin ja juhlapyhinä klo 15.00-07.00).

Onko mielisairaus nyt niin kauhea asia?

Yleistä keskustelua kaikesta mielenterveysongelmiin liittyvästä. Tänne myös keskustelut sairauksista, joilla ei ole vielä omaa aluetta.
EAP

Onko mielisairaus nyt niin kauhea asia?

ViestiKirjoittaja EAP » Ke 12 Heinä 2017, 21:55

Mulla on paranoidinen skitsofrenia tosin osittain toipuneena mut eipä toi sairaus nyt hirveesti haittaa..Lääkkeet joka vaivaan :)

Onko se nyt niin kauheaa jos jää eläkkeelle onpa nyt ainakin enemmän aikaa tehdä mitä huvittaa ja sitähän voi tehdä vaan mikä hyvältä tuntuu..

Ja kun kunto paranee niin positiivisia asioita tulee itsestään..Tosin nyt mulla on tämmönen tilanne ei oo aina ollut.. 20 vuotta meni kärsiessä mut kun tulee ikää lisää niin kuntokin näyttää paranevan kokoajan.. Nyt oon 41 v ja osaan nauttia elämästä.. Yksin elän mut hyvät välit sisaruksiiin ja pari kaveria enpä muuta kaipaa..Olen vähään tyytyväinen..

Eikai sitä kannata ajatella mitä muilla on (jotka nyt on säilyneet terveenä) vaan eikö kannata ajatella mukavia asioita ja mitä on sairaudesta huolimattta..

Olen aina uskonut että parempia päiviä tulee ja niiitä myös tulee... Karsin elämästä kaikki haitalliset ihmissuhteet ja hoidan sairautta esim syömällä aina lääkkeet ... Noh voi sanoa että kun tiedän mitä helvettiä elämä voi olla niin olen todella tyytyväinen nyky-tilanteeseen..

Mitä positiivista on sairaudesta ollut olen todellla tutustunut itseeni ja viihdyn itseni kanssa hyvin ja tiedän selviän ihan kaikesta..Positiivista mieltä kaikille vaikka voi vituttaa ja ahdistaa mut kyl paremmmat ajat tulee jos ei luovuta Hyvää kesää :)
Kärsimys karaisee , tuska opettaa ja kuolema tulee ilman jouduttamistakin...

Kullankaivaja

Re: Onko mielisairaus nyt niin kauhea asia?

ViestiKirjoittaja Kullankaivaja » Su 16 Heinä 2017, 14:00

Paljon saat eläkettä? Perus kassatyöntekijan verran?

Itse saan, tai saisin, ihan perus minimi-eläkettä. Sillä ei paljoa haaveita toteutella. Onneks olen nyt saanut hyvän työpaikan tehtaasta. Tosin en tiedä vielä pystynkö pitämään tätä työpaikkaa. Toivotaan parasta. Sillä kyllä se on surkeata elämää jos ei voi työtä tehdä, eikä rahatkaan riitä kuin juuri ja juuri elämiseen.

EAP

Re: Onko mielisairaus nyt niin kauhea asia?

ViestiKirjoittaja EAP » Su 16 Heinä 2017, 14:15

Kullankaivaja kirjoitti:Paljon saat eläkettä? Perus kassatyöntekijan verran?

Itse saan, tai saisin, ihan perus minimi-eläkettä. Sillä ei paljoa haaveita toteutella. Onneks olen nyt saanut hyvän työpaikan tehtaasta. Tosin en tiedä vielä pystynkö pitämään tätä työpaikkaa. Toivotaan parasta. Sillä kyllä se on surkeata elämää jos ei voi työtä tehdä, eikä rahatkaan riitä kuin juuri ja juuri elämiseen.

Viiminen puoli vuotta ratkaisee eläkkeessä aika paljon..Olin sen ajan tehtaassa ja tein aika paljon 16 tuntisia päiviä..Tietenkin oman psyykeen kustanuksilla olin sekaisin kun seinäkello, mutta työt hoidin hyvin..Joten eläke on varmaan jonku kaupankassan verran kk..
Kärsimys karaisee , tuska opettaa ja kuolema tulee ilman jouduttamistakin...

Palaa sivulle “Yleistä mielenterveysongelmista”